Kommunisterna och socialisterna, samt andra som hatar det välstånd och den välfärd som liberalism och öppna, fria marknader gett Europas folk, har valt att under G20-mötet i Hamburg plundra och elda upp delar av staden. Med tanke på att den tyska polisinsatsen handlar om 70 000 poliser, så bör nog Sverige ta med sig budskapet att inte hålla några toppmöten.
Fast det är klart – man kan välja att inte lägga ett toppmöte mitt inne i en storstad, utan istället någonstans på landet, med dåliga kommunikationer och bristande liberal infrastruktur, som är förutsättningen för socialisternas och kommunisternas logistik.
Ironiskt nog hade inte de våldsamma upploppen kunnat arrangeras utan just de fria marknader, välstånd och välfärd som kommunisterna och socialisterna hatar så mycket.
Mitt tidigare förslag för svensk del är att förlägga alla eventuella toppmöten i Sverige till Karlsborg.
Flygplatsen kan användas för elitens privatjet och charterplan, men i övrigt saknas kollektivtrafik för att i volym köra in kommunisterna. De få tillfartsvägarna kan enkelt spärras av och då man håller toppmötet inne på fästningen finns också utmärkt kanaliserande terräng att leda in eventuella protester i.
Men framför allt är det en logistikfråga. Det finns inte transporter, det finns inte boenden och förplägnad för någon större mängd kommunister i Karlsborg. Vilket det gör i Hamburg, tack vare den västerländska liberalismens välstånd. Och några 70 000 poliser finns inte att uppbringa i Sverige.
Nu tillhör dock inte Sverige G20, så vi slipper oroa oss över det. Men tids nog ska det väl bli EU-toppmöten i Sverige igen? Fast det krävs nog en amerikansk närvaro, likt Göteborg 2001, för att kommunisterna ska orka lämna sitt parasiterande bidragsliv, där den fria liberala ekonomin drar in skatter till deras uppehälle och välfärd, för att göra upplopp.
Nedan förser sig kommunisterna av liberalismens överflöd. I kommunisternas utopia hade hyllorna redan varit tomma.
“Anticapitalist protesters” looting a supermarket in #Hamburg during #G20. Extraordinary that this has been allowed pic.twitter.com/imDbohpFcv https://t.co/IDAUzuAi3g
— Bojan Pancevski (@bopanc) July 7, 2017
67 kommentarer
Gärna upplopp, men först ett rejält socialbidrag.
Givetvis.
Upprepar. Ersätt barnbidrag med barnavdrag. Drabbar ingen skattebetalare.
Förbjud motdemonstrationer. Idioter till höger får demonstrera på måndag och idioter till vänster på tisdag. Alla ska få säga sin mening utan att vara rädda för att bli attackerade. Poängen med detta är att vänstersympatisörer inte kan åberopa behov av svartklädda för att skydda sina egna aktioner. Folk behöver heller inte vara rädda för NMR et al. Det är bara att gå någon annanstans.
Javisst ja. Grip så många som möjligt som deltar i våldsamma demonstrationer och se över deras bidragsnivåer, rätt till CSN-kort mm. Den som uppvisar totalt förakt för samhället, medborgarna och deras ägodelar ska inte sponsras av samma samhälle.
Vad gäller lagföring är det helt klart att om jag enskilt kastar sten och slår såväl polis som civila medmänniskor så blir det kännbart straff. Vid kravaller av olika slag är såväl straffrabatten som bristen på lagföring provocerande.
Arbetarrörelsen anordnade värdiga demonstrationståg med många miljoner delatagare utan att det urartade. Det är sällan jag citerar Palme men ibland är politik faktiskt att vilja.
"Förbjud motdemonstrationer. Idioter till höger får demonstrera på måndag och idioter till vänster på tisdag. Alla ska få säga sin mening utan att vara rädda för att bli attackerade." Påminner om datumparkering. 🙂
Vänstern kan väl få måndag till fredag, dom har ju ändå inga arbetstider att passa.
Frågar man Amerikansk höger så var det liberalerna som gjorde upplopp, alltså de säger det på riktigt, kan skicka länkar om det behövs. Frågar man en liberal svensk säger de att det är socialisterna som gör upplopp, alltså de skriver alltså verkligen det, kan skicka länkar. Frågar man en kommunist ska du se att de säger att det är kapitalisterna som skapat upploppen, och ingen av dessa ovan har rätt.
Men i USA säger man i regel de liberala (vänster) och de konservativa (höger) så det finns ingen motsägelse här.
Kommunister och socialister när tesen om kapitalismens undergång, som ska stå för dörren vad jag har förstått. Den bärande iden verkar vara att vi då ska inse att vi hela tiden egentligen ville ha Greider och Schyman vid makten, och därför kommer att lämna över makten till dem i någon apart Kreml-inspirerad ceremoni på Sergels torg. "Förlåt oss, ni hade rätt hela tiden" ska temat heta.
Liknande ceremonier ska hållas samtidigt runtom i världen; Jill Stein kommer att utses till amerikansk president, Storbrittanien ska styras av den eleganta avkomman från Corbyn och en förtidspensionerad kolgruvearbetare och Jan Myrdal tar över i Tyskland.
Även i Hamburg är tillfartsvägarna relativt enkla att spärra av om man så ville. Vid Elbe finns två biltunnlar, tre bilbroar och en järnvägsbro som används för persontrafiken. Elbe är den avgörande faktorn här för närmaste större överfart är inne i gamla Östtyskland (från Berlin till Hamburg behöver man inte korsa Elbe). Lägg till Lübecker Kanal i öster så kan man göra HH och Schleswig-Holstein till en tysk ö med kontroller vid de ca 20 passager i form av broar/tunnlar som finns mot övriga Tyskland (mot Danmark/Sverige finns lättkontrollerade färjelägen i Travemünde/Puttgarden/Kiel och den jylländska gränsen är fem mil med två stora gränsövergångar, stora partier marskland och ifall vilja funnes lätt att åter kontrollera.)
Men det är klart, inget av detta hjälper om populationen vandaler redan finns i staden (Hamburg är det stora Antifa-fästet efter Berlin i hela Tyskland, ett nöje en bekant till mig hade som bodde i HH ett antal år var att gå upp på hustaket första maj för att se var det rök och larmade någonstans. Alltid var det bilar som brann och kravallchocker någonstans)
Blev chockad över närvaron vänster-extremister när jag besökte Hamburg första gången. Det är ändå en väldigt rik stad, har för mig bland de högsta bnp/capita i hela Europa. Men det är väl precis som i Sthlm, de mest aktiva på vänsterkanten har allihopa växt upp i rika familjer.
Jämförelsen med Stockholm är delvist rätt träffande faktiskt. "Tor der Norden und Tor zum Skandinavien" är två smeknamn på stan. Danska kungen hade överhöghet över Altona till 1864, omgivningen likaså. Många heter Jenssen/Hansen und ähnliches i efternamn.
På sin tid ville gärna Hjalmar Mehr att Stockholm skulle konkurrera med Hamburg om att vara Nordeuropas ledande metropol. Hamburg ihop med Rotterdam är vår riktigt närmaste storhamn med mycket feedertrafik.
En viktig skillnad mot de skandinaviska metropolerna är dock att Hamburg aldrig varit centrum för någon kungamakt. Det är ett antal gamla hanseatiska familjer som haft ekonomiskt inflytande över staden, i modern tid med sossarna som fått sköta politiken. På det viset liknar staden Göteborg.
Ja staden är rikt räknat per capita (åk västerut mot Blankenese och Willkomhöft om du vill se stora fina villor på höjderna 30-40 meter över Elbe med utsiktsterrasser ). Men det har alltid funnits en sorts våldsam uppkäftig anarkistisk undergroundkultur, mycket mer uttalad än i Stockholm eller ens Köpenhamn för att jämföra med Skandinavien. I S:t Pauli och längs Landungsbrücke (inkl. Reeperbahn) har det ofta varit stämning av slagsmål i luften samtidigt som musikalerna spelar, barerna är öppna och glädjeflickorna går på Herbertstrasse (googla gärna upp den gatan om du inte känner till den). Det är inte särskilt märkligt att Beatles kunde få spelningar där eller att punkkulturen i BRD var så stark i Hamburg.
Tyskar i gemen är inte alls lika beskedliga som skandinaver, oberoende av politiskt läger du besöker får du höra brutala ordvändningar om sakernas tillstånd. Lägg till arvet från 1900-talet (Hamburg var varken någon större entusiast för kejsaren eller för NSDAP till skillnad från den lantliga omgivningen men fick betala dyrt båda gångerna – Svält, blockad av handelsflottan, bombningar m.m.) Därmed inte sagt att hamburgarna i gemen sympatiserar med antifa:s men det finns en sorts inställning av att de utgör ett oundvikligt inslag i stadsbilden och i bästa fall håller förstockade provinsmänniskor man inte vill ha in på avstånd.
Jag noterar att media konsekvent undviker benämningar som vänsterextremister eller fotsoldater i rapporteringen. Det är tydligen bara lite stökigt.
Om media vill framstå som konsekvensneutrala så borde man fördöma antidemokratiska vänsterfascister enligt samma måttstock som man fördömer antidemokratiska nassar i NMR. Det blir så oändligt mycket enklare att ta media på allvar då. Och nej, vänsterfascisterna slåss inte för en god sak.
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Det kapitalistiska välståndet kommer vara borta om trettio år eller mycket tidigare än så om inte medborgarlöner införs. Det blir en gigantisk efterfrågekris när automatiseringen ersätter oss alla, eller nästan alla. Att omskola sig gång på gång för att ta sig in någonstans där robotarna ännu inte tagit över klarar i bästa fall de extremt smarta.
Ja det är förjävligt. Jag sitter fortfarande här med min spinnrock och hoppas att kommunisterna tar makten så man kan få göra lite nytta igen.
Det kan nog vara ganska underbart att ersättas av en robot, bara man fortfarande får pengar någonstans ifrån. Robokalypsen hotar dock. Kanske är det så tyst i världsrymden för att alla civilisationer går under när maskinerna ersätter de intelligenta biologiska varelserna? Det kan vara en så svår övergång att den regelmässigt misslyckas.
Din ide borde ju kunna styrkas med empiriska studier Kuckeliku. De länder som har högst automatiseringsgrad i industri och tjänsteproduktion, är det samma länder som har högst arbetslöshet?
De länder som har högst automatiseringsgrad håller näsan över vattenytan ett tag medan de konkurrerar övriga länder ut ur existensen. Troligen överlever de dock inte den globala anarki samt krig som utbryter.
Det har alltid varit samma oro om att maskinerna tar våra jobb. Det stämmer inte denna gången heller. Vem saknar växeltelefonisterna, lumpsamlarna, iskarlarna, lykttändarna mfl?
Det man ska titta på är permanent utanförskap från arbetsmarknaden. Om minnet inte sviker mig så är den kurvan något stigande vilket talar för att andelen som inte klarar av att anpassa sig ökar.
Jag länkade nyligen till en tolvminuters tecknad film som argumenterade för att det faktiskt är annorlunda den här gången. Här är en intressant grupp för dem som inte tror att de får STDs av Facefook: https://m.facebook.com/TheAutomatedEconomy/
Så de länder som idag har högst tillväxt i ekonomi och befolkning, håller egentligen på att bli utkonkurrerade av Europa…?
Spännande ide, men statistiken går väl i allt väsentligt i annan riktning.
Kina ersätter också sina lågavlönade arbetare med robotar och det är nog inte så troligt att dessa arbetare hittar andra minst lika välavlönade arbeten. Däremot kan vi kanske få våra varor ännu lite billigare.
Robotar ersatte arbetare i västvärden också. Folk fick nya jobb, eller har du missat tillväxten i tjänstesektorn?
Just nu till exempel finns det en brist på byggnadsarbetare och vårdpersonal, två typiska yrken där robotar har långt kvar utanför pojkrumsfantasierna.
Vi satt faktiskt och grubblade lite på jobbet om just "målarrobotar" — hur många år tror du det är tills vi har en robot som kan tex måla om och tapetsera om en lägenhet? Baserat på det som finns om man söker runt på nätet så är det många år kvar…
Ja, ja, ni envisas! Förändringstakten i ekonomin blir dock allt mer ansträngande. Det är ganska orimligt att bara få tolv terminer studiemedel om man måste byta karriär några gånger under sitt yrkesliv. Det kan också vara jobbigt att behöva börja plugga på universitet igen om man skaffat hus och familj och inte bor kvar på någon ort där det finns utbildning. Hur mycket flexibilitet kan man kräva av en människa? Är det inte dags att fatta att vi behöver nya ordningar?
Den här frågan har stora likheter med klimatfrågan. "Ingenting har hänt hittills, så varför skulle det hända något nu?" "Jag ser ingen massarbetslöshet nu, du svamlar, det är bara att köra på". Men men, det är inte så förvånande att folk inte kan begripa ändliga koncept när ekonomiska präster bestämt att tillväxten ska vara evig, amen.
För den modige: Varför det är annorlunda den här gången.
Jag skulle gärna hyra den målarroboten, har ett helt hus att måla invändigt under "semestern".
Skaffa dig en analys, Kuckeliku. Du är okunnigare än tåget vad gäller automatiseringen och robotiseringen.
Om ingen har jobb kommer det inte finnas någon som kan köpa det robotarna tillverkar. Skärp dig. Robotisering och automatisering kommer fortsätta så länge det finns konsumenter. Blir de för få stoppar investeringarna. Dessutom för robotiseringen HEM JOBBEN TILL UTVECKLADE LÄNDER.
http://cornucopia.cornubot.se/2014/04/mer-robotiseringsdebatt.html
http://cornucopia.cornubot.se/2014/04/robotiseringen-ar-inget-hot.html
http://cornucopia.cornubot.se/2014/04/robotiseringen-for-hem-jobben-till-vast.html
Det är TACK VARE ROBOTISERING OCH AUTOMATISERING vi aldrig förr har haft det så bra som nu. Inte trots.
http://cornucopia.cornubot.se/2014/09/lo-robotiseringenautomatiseringen.html
http://cornucopia.cornubot.se/2015/07/patent-fordrojer-robotiseringen.html
På The Internets kan man läsa om Spinning Jenny och hur en mobb av handspinnare stormade uppfinnarens hus 1768 och förstörde spinnmaskinen. Det stoppade som bekant inte utvecklingen av spinnmaskiner eller industrialiseringen. Det finns trots allt en anledning till att vi inte gräver större gropar med teskedar för att minska arbetslösheten.
Hehe, det är ju ungefär det jag säger! Du har samma premisser som mig men missar helt slutsatserna. Du bortser från allvaret i det du talar om. Det är som att säga att "Om jag kliver ut på spåret när tåget kommer kommer jag komma till himlen" medan jag påpekar att "Om du kliver ut på spåret när tåget kommer kommer du att dö".
Det går säkert att förbättra det argumentet lite, men jag är trött, så det får duga för nu.
Kommentaren var riktad till Cornu.
Du tror inte att en bok du skriver skulle bli mer relevant om den handlar om hur man överlever robokalypsen än om hur man överlever en zombieattack? Vilken är den sannolikaste utvecklingen? Vad bör man börja förbereda sig för?
Fast dina slutsatser är helt åt pepparn Kuckeliku, utan varje uns av logik. Om det stämde det du skriver borde idag automatiserade samhällen ha jättearbetslöshet istället för tvärtom. Tanken att maskiner konkurrerar ut människor som sedan tack vara maskinen inte har råd att köpa det som maskinen tillverkar ser också debil och omöjlig ut på mer än ett sätt.
Det är en brutal automatisering som pågår inom IT-branchen, men ändå har aldrig så många arbetat som utvecklare och programmerare som nu. Samma sak med administratörer (Windows, UNIX, AS400, Mainframe), efterfrågan är god och dom jobbar fortfarande med administration men med molnteknik istället.
På 90-talet trodde man allt skulle flytta till Indien, Ryssland och andra lågkostnadsländer förutom någon enstaka projekledare och arkitekt. Men så har det inte blivit, utan det blev tvärtom mot vad alla trodde.
Själv känner jag mig som att jag står i moskén och försöker förklara att evolutionen nog faktiskt skett på riktigt. Eller att Jorden faktiskt är rund. Men jag vill gärna avsluta den här diskussionen för ikväll, eftersom jag är trött. Men då dyker kanske Ben Dover upp och säger något om min morsa…
Automatiseringen kommer inte att ställa till något så länge nya konsumenter lyfter ur fattigdom och kan konsumera det robotarna producerar. När automatiska vävstolar introducerades kastade arbetare sina träskor (Franska:sabot-> saboteur) som protest i maskinerna. Det hjälpte föga. Problemet med Kucke, träskokastarna och liknande är att de tror att framtiden kommer att se ut som idag. Det kommer den inte. Och ser man historiskt har det faktiskt bara blivit bättre för alla tack vare automatisering. Det finns inga belägg för att det skulle bli annorlunda i framtiden. Människan kommer att hitta på nya saker som maskinerna inte kan, som andra är villiga att betala för, ja, som kanske till och med maskinerna vill betala för. 🙂
Inaktuelt iag.Arts n craft kanske kan återkomma men annars är det bara krediter, men krediter som får os att kunna konsumnera. Det är enbart viss vård som har svårt att ersättas, annars är det nu slavar från låglönelönder, sen bara maskiner.
Varför skriver du med STORA BOKSTÄVER, Lars? Det uppfattas lätt som ATT DU SKRIKER.
Man kan ju föra ett litet resonemang kring om det verkligen är annorlunda denna gång vi automatiserar saker. Blir uteffekten av mitt arbete (som människa) mer värdefullt i takt med att vi automatiserar olika uppgifter? Jag är ingen ekonom men det tycks mig att om en dator kan göra mina uppgifter lika bra till ett lägre pris så kommer jag bli ersatt. Och kan jag inte hitta ett jobb där jag producerar någon lika värdefull effekt så kommer min lön bli lägre eller i värsta fall utebli.
Om man jämför med industrialiseringen så verkar det ju då som att folk kunde gå över till andra arbetsuppgifter och att effekten av deras arbete i förhållande till maskinernas var ganska jämställda. Dels måste maskinen designas och byggas, och sedan måste någon operera den, så det försvann inte mer jobb än det skapades.
Nu är jag tveksam till att vi långsiktigt kommer vara lika värdeskapande som idag i förhållande till maskinerna/datorerna. Hur skulle det se ut? Alla blir såpass högutbildade att de kan programmera, träna och modifiera de nya algoritmerna och robotarna? Övergång till produktion av kultur, konst och upplevelser för majoriteten av människor?
Så jag lutar åt att det kommer behövas någon fördelningspolitisk åtgärd om nuvarande automatiseringstakt fortsätter.
Björn, jag håller med dig.
Björn, din slutsats är rätt. Om en dator kan göra dina uppgifter, så blir din lön lägre eller uteblir. Spegelsidan på myntet är att varorna/tjänsterna du producerade också blir billigare.
Även om man inte vet vad som kommer att ske, så kan man gissa att just högutbildade tekniska jobb _plus_ produktion av kultur i bred bemärkelse är jobb som kommer att växa, och monotona jobb som går att automatisera kommer att fortsätta försvinna. Detta är bra. Vem längtar tillbaka till "löpande bandet" i industrin eller 12-timmarsdagar i jordbruket?
Sedan verkar mycket av hantverksmässigt arbete väldigt, väldigt svårt att automatisera. Hur många år kommer det att ta innan målarroboten i mitt exempel blir verklighet?
Jag håller med om att vissa yrken kommer ta lång tid (målare), eller kanske aldrig kommer att automatiseras (kompositör).
Men det känns som att kärnfrågan är om de arbeten som automatiseras bort kommer att ersättas av något likvärdigt, dvs med samma lön. Vi kan ju inte alla bli målare. Förhoppningsvis kan vi hitta på "bättre" yrken, som inte är lika fysiskt ansträngande/monotona.
I takt med att yrken automatiseras så borde ju som du säger dessa produkter eller tjänster som producerats att bli billigare. Man kan dock tänka sig att en enskild aktör med en hemlig algoritm lyckas automatisera något, skära ned personalkostnader och bara lägga sig precis under kostnaden för en mänsklig leverantör av en tjänst/vara. Så från lite billigare till potentiellt mycket billigare med konkurrerande leverantörer. Men i denna nya marknad måste alla som förlorat jobbet pga automatiseringen börja producera något annat som kan konkurrera om konsumenternas inköp, även om nu mot en billigare vara/tjänst än vad som såldes förut. Och notera att den nya varan/tjänsten måste konkurrea med det upplevda värdet av den gamla. Säg att vi börjar producerar mat mer effektivt med automation, och att bonden omskolar sig och erbjuder någon ny modern tjänst (modebloggande? musik?). Den nya tjänsten måste då upplevas minst lika värdefull som den gamla (mat) för att hen ska kunna ha bibehållen lön.
Som sagt jag är inte väl bevandrad i ekonomi men försöker föra ett intuitivt resonemang. Det finns säkert mer fackmannamässiga begrepp för tankarna ovan, och kanske eventuellt någon ekonomisk teori som talar emot det.
Mekanisering/automatisering av jordbruket har gjort maten billigare för alla, även den fiktive tillfälligt arbetslöse bonden. Det är inte ett måste att ha samma lön för att ha samma köpkraft om priserna sjunker. Nu är motståndet mot sjunkande nominella löner väldigt starkt, så vi siktar på konsumentprisinflation istället (fast det är en annan historia).
Det är inte någon särskild brist på arbete som behöver utföras, även om man nu lyckas automatisera en del. Även bland teknikoptimister, som jag själv tillhör, tror jag att man överskattar hur lätt eller snabbt det är att automatisera vissa yrken.
Är ni säkra på att det bara är kommunister bland dem som löper amok?
Det beror väl på om man räknar tillresta ryska motorcykelgäng som kommunister eller fascister?
Norr om Kiruna, mitt i vintern?
Gotland – med nedstängd civiltrafik in?
Frösön – samma sak?
Det där måste ju ändå bara vara ett svepskäl för att få kravalla, kasta sten och sätta fyr på saker?
Åh ett toppmöte, då vet alla att det är DAX, inte så att någon egentligen vet riktigt varför man gör det men det är så jäkla roligt.
Lite gemenskap, lite droger, våld och annat kul och det är inte ens vårt fel att vi gör såhär eftersom vi är offer som lever under kapitalistiskt förtryck. Jiihaa!
Det är väl klart att just skälva upplopp och skadegörelse/plundring görs av en mindre grupp, och de gör det ju då för att de vet att polisen blir upptagen och det blir stökigt.
Hur kommer du ihåg alla dina gamla inlägg och att du sedan hittar länkarna till dem. När man själv försöker finna något så är det stört omöjligt, du skriver ju så mycket och även om det bara vara några veckor sedan inlägget skrev så är det begravt i höstacken.
Vidsel hade varit lämpligt efter att man brutit upp vägen dit. Skulle kännas skönt att veta att dessa extremister fick tampas med svensk mygg och knott i den djupa norrländska skogen 🙂
Inte lämpligt med extremister i Vidsel, Vidsel är det svenska luftförsvarets hopp när vi ska mota bort ryssen ur svenska luftrummet.
G20-mötets lokaliseringsplanerare har lekt med elden. Hamburg och dess Taibamoské är ett känt jihadistnäste. Här planerades, bland mycket annat ont, 11 septemberolyckan [Åsa Romsons ordval] 2001.
Efter Göteborgskravallerna bjöds man in till att ha nästa möte i Kiruna i januari. Bara att spola vatten på dem.
förslag på åtgärd
http://www.youtube.com/watch?v=M_qr_B89uLI&t=0m54s
Eller varför inte en färja parkerad någonstans i Östersjön, då har man logistiken och boendet fixat också.
Commies at KFC
"Kravaller" har gått från att vara legitima protester som löper amok till planerade väpnade attacker genomförda av allt mer uniformerade styrkor (det s k "svarta blocket").
Om utvecklingen fortsätter kommer polisen/militären förr eller senare att behöva bemöta attackerna just som en väpnad attack av uniformerad personal, d v s med verkanseld. När det händer komer det sannolikt dessutom att uppfattas som helt legitimt bland vanligt folk, som antagligen redan nu i stor omfattning anser måttet vara rågat. Och det är något nytt i västvärlden i modern tid.
De yrkesdemoinstranter som reser världen runt för att "protestera" med gatsten, molotovcocktails, plundring och bilbränningar är så fast i ett groupthink att de antagligen inte ens förstår att de är sina egna största fiender. I stället för att skapa opinion bäddar de bara för att de medborgare de vill väcka kommer att applådera Statens utplåning av dem och deras åsikter.
När de en dag mejas ned av kulsprutor kommer folket inte att resa sig i vrede – utan istället hylla den som trycker på avtryckaren.
Nika-upproret.
I någon mening blir de flesta klokare och omprövar tidigare ståndpunkter med stigande ålder. Man kan undra hur dessa personer ser tillbaks på sitt tidigare liv. Kanske som en lustfylld tid där de verkligen gjorde skillnad. Eller kanske med ånger, när de utan att ha bidragit alls, som parasiter njuter av andras slit för deras pensioner.
En stark demokrati kan förmodligen klara detta, men det leder ofelbart till negativitet och splittring. För vem vill betala för en parasit?
Kanaliserande terräng. Ha! Du skulle vilja leda in upploppsmakarna i vallgraven fram för gevärsgalleriet. Man blir tårögd.
Karlsborg är ett lätt sätt att slippa tusentals bråkstakar. Men hur löser man transporten av de tiotusentals fredligt sinnade demonstranterna som i demokratisk anda avser att visa sitt förmodade missnöje?
Att låsa in politiker från allmän insyn och möjlighet till protester höjer inte precis förtroendet för vår gemensamma demokrati!
Kan det vara så att Merkel räknade med att detta skulle ske just i Hamburg?
Hennes sätt att välkomna Trump och Putin.
Den preussiska fuhrern…
Men hallå… lever vi inte i relativiseringens tidevarv? Ni ställer väl upp på principen om alla beteendens lika värde?
Ishotellet i Jukkasjärvi är mitt förslag. jag vill se dem kallvalla i 20 gradig kyla.
Karlsborg funkar inte. Läste om en riktigt läskig attack där. Aliens! Tror då att det vore bättre hålla möte djupt inne i Hemsö fästning. Finns allt där, från jättekonserver med dillkött till operationssal.
Vänsterradikalerna misshandlar journalister för att de synts bredvid unge herr Tim Pool.
Sedan har de blivit förföljda och hotade av extremisterna runt om i Hamburg.