Nej, det här är ingen reklam utan jag som ger bort något gratis till en av de kära läsarna.
Jag uppgraderade hushållets bredband nyligen, och fick då någon bonuscheck med ett erbjudande om 50 fria filmer att välja mellan. Men eftersom det tydligen skall ske via Sveriges Största Video-butik så innebär det att man bara är välkommen om man kör Volvo (Microsoft Windows). Kör man någon annan bil är man inte välkommen som kund.
Jag sitter alltså med en värdecheck om 50 fria filmer fram till den 22:e september.
Nu står det visserligen att erbjudandet bara gäller privatpersoner och vid nyteckning eller avtalsförlängning av abbonemang hos Telia. Men vis av erfarenhet kring sådant här så kontrolleras det nog bara att man råkar sitta på en Telia-förbindelse, om ens det.
Så nu ger jag bort denna värdecheck till den av läsarna som kommer med bäst motivering till att få checken i en kommentar nedan. Inga garantier för att det fungerar, och du bör nog ha bredband från Telia.
Dessutom är det säkert något avtalsbrott att ge bort eller använda denna check, men jag tror knappast att Telia kommer spåra mig.

Bild på värdechecken ovan.
Ni har dagen ut att kommentera.
Och nej, även om det här skulle vara utmärkt reklam för att uppgradera sitt bredband från Telia så vill jag snarare påtala det löjliga i att bara stödja vissa operativsystem, till skillnad mot utmärkta Headweb som jag själv hyr film av då de stöder Mac. Varken jag eller någon till mig närstående har fått någon form av ersättning för att skriva detta inlägg, och att ge bort något jag fått privat borde väl snarare vara avdragsgillt kan tyckas.
Tillägg: Vän av ordning undrar varför jag är kund till Telia. Svaret är att jag bor på landet och vill alltså inte behöva vänta veckor vid kabelbrott som man får göra om man är kund hos någon som hyr ledningen av ägaren Telia/Skanova. Istället vill jag bara vänta dagar på åtgärd efter t ex storm eller orkan. En andra anledning är att även om inte undertecknad skall få sin koppartråd klippt av Telia denna vändan, så kommer Telia förstås att börja klippa koppartråden till konkurrenternas kunder när de är klara med nuvarande kopparklipparprojekt. Telia har stolt proklamerat att de inte har något samhällsansvar längre, så varför inte klippa konkurrenternas kunders kablar om några år?