Vänsterpartiet tycker att man ska införa sextimmars arbetsdag. Detta ska förstås betalas av någon annan. Själva körde de nätsan fjorton timmars arbetsdag under fredagens kongress, nio timmar på lördagen och först på söndagen klarar de av att hålla sex timmars arbetsdag. Till det till kommer förstås arbetstiden måndag – torsdag, men kanske går alla vänsterpartister på bidrag?
Latest in vänsterpartiet
Kommunister skapar aldrig något själva och kan bara försörja folk genom att beslagta tillgångar och inkomster via skatt och ge bort som bidrag. Entreprenörer och kapitalister skapar något av värde och ger miljarder människor jorden runt jobb, inkomst och möjligheter till uppehälle och ett gott liv. Aktuella IKEA ordnar tillsammans med underentreprenörer löneutbetalningar sannolikt runt 200 miljarder kronor om året, och sammanlagt försörjer koncernen antagligen över en miljon personer och skapar välstånd för hundratals miljoner människor.
Nytt skattefusk inom sosseriet: Sahlin dömd, migrationsministern fuskade #vadfanfårjag
“Om man är socialdemokrat, då tycker man att det är häftigt att betala skatt. För mig är skatt det finaste uttrycket för vad politik är.” – Mona Sahlin
Tidigare socialdemokratiska ordföranden Mona Sahlin har återigen fällts för skattebrott. Samtidigt har migrationsminister Hélene Fritzon (s) ertappats med att skattefuska. Och sosseriets främsta kulturpolitiker i Stockholms kommun har fått gå efter att ha sextrakasserat kvinnor. Och tidigare kommunistiske partiledaren Lars Ohly ska ha antastat kvinnor och nu kickats från partiet. Oavsett kön verkar sosseriet och kommunisterna inte kunna hålla fingrarna i styr.
Nu när SVT och SR ska förvandlas till skattefinansierat vuxendagis, som ska få sina pengar oavsett om något tittar på dem, så kan det vara relevant att titta på befintliga vuxendagis. Klassiskt exempel i många bemärkelser är Kungliga Operan, som får över 80% av sina intäkter via skattefinansierat statligt bidrag, på nästan en halv miljard kronor om året.
De rödgröna i Skåne vill göra en röd flagga med gult kors till officiell flagga för regionen. I sin historielöshet har de missat att röd flagga med gult kors var den norska nazistflaggan under Quisling-diktaturen och den nazistiska ockupationen av Norge.




