Har du någonsin undrat hur det kommer sig att vi trots exploderande penningmängd och rekordlåga räntor inte drabbas av KPI-inflation? Varför arbetslösheten inte går ner trots år av goda tider utan tvärt om över tiden blir allt högre och högre? Varför politiker fortsätter att tjata om att vi behöver (arbetskrafts)invandring trots att det finns 341 000 officiellt arbetslösa i Sverige? Och hur det kommer sig att vi fått en bostadsbubbla trots en cementerad hög arbetslöshet? Kanske rent av varför vi avskaffade allmän värnplikt? Eller varför staten säger sig vara för företagsamhet men samtidigt gör sitt bästa för att förhindra företag att lyckas? Och varför skall staten utbilda folk till arbetslöshet via högre utbildning? Varför höja pensionsåldern när det finns hög ungdomsarbetslöshet?
Nu skall jag ge svaret på dessa frågor och många till, men frågan är var man skall börja?