Göteborg har nu avslutat sitt experiment med att sänka arbetstiden på ett äldreboende med 25%. Det gav endast sex promille mindre sjukskrivningar, dvs 0.6% och kostade samtidigt 10 miljoner kronor. De anställda var föga överraskande nöjdare, men man sparade alltså inte några pengar att tala om på sjukskrivningarna.
Latest in vänsterpartiet
De nationella socialisterna och kommunisterna stoppar samarbete med våra demokratiska grannar
De av Vladimir Putin och Kreml finansierade landsförrädarna i de nationella socialisterna Sverigedemokraterna gör gemensam sak med de av Kreml finansierade landsförrädarna i kommunistpartiet Vänsterpartiet och blockerar det så kallade värdlandsavtalet med våra demokratiska grannar Danmark, Norge, Tyskland, Polen, Estland, Lettland och Litauen. Det handlar om den sk Sjöstedt – Åkessonpakten.
Därmed är det nu uppenbart varifrån de nationella socialisterna i Sverigedemokraterna får sin finansiering, en finansiering de vägrar offentliggöra och där de aktivt motsatt sig lagstiftning om transparens kring partiers finansiering. Tillsammans med röstande för Ryssland invasion av Ukraina mm i EU-parlamentet är det helt uppenbart att de nationella socialistpartiet Sverigedemokraterna är Vladmir Putins hantlangare i Sverige.
Det råder därmed ingen som helst tvekan om att Sverigedemokraterna och Vänsterpartiet stöder en av världens värsta dikutaturer, Ryssland, och går denna diktaturs ärenden. Man vill inte att Sverige ska samarbeta i försvarsfrågor med våra demokratiska grannar som Norge, Danmark, Tyskland, Polen, Estland, Lettland och Litauen mot det enda militära hotet, nämligen Ryssland.
Det finns endast en anledning till detta och det är alltså aktivt stöd till Putinregimen. Sverigedemokraterna sällar sig därmed och till denna skara människor, vars värderingar de delar. Nationella socialister och kommunister har samarbetat förr, t ex Molotov-Ribbentropppakten. Nu har vi fått Sjöstedt – Åkessonpakten. Du kan aldrig gissa vad som hände sen?
Ingen som stöder svensk försvarsförmåga kan stöda de nationella socialisterna i Sverigedemokraterna, ett landsförrädarparti som lägger sig för Vladimir Putins Kreml.
Ärligt talat blir jag illamående att Sverigedemokraterna alls använder namnet “Sverige” i sitt partinamn. Nu ska jag gå och kräkas.
Alla kommentater som stöder Putin och Kreml kommer raderas, eftersom ni som skriver dessa kommentarer älskar Putins Ryssland och där är råder inte yttrandefrihet. Detta är ett pedagogiskt grepp för att visa vad det är ni stöder.
I Venezuela råder socialism. I Sverige inte. Nedan följer lite bilder av hur det ser ut i en vanlig svensk butik en lördagkväll runt 21-tiden.
Socialismens Venezuela har hyllats av t ex Vänsterpartiet, som inte klarar av att göra den korrekta analysen att systemet i Venezuela bara klarat sig på grund av höga oljepriser och utvinningen av en ändlig resurs. I verkligheten går ett socialistiskt system alltid åt ett håll, och det är åt helvete.
Idag gapar hyllorna tomma och man får bara handla på utsatta dagar i veckan, och då är det ändå kö och inte säkert att det finns några produkter att köpa.
I Sverige råder det inte socialism. Här kan man handla mat när man vill mellan exempelivs klockan 7 – 23 sju dagar i veckan. Det råder inte kö och hyllorna gapar inte tomma.
Nedanstående är fotograferat cirka klockan 21:00 på en lördag kväll. Platsen är ICA Kvantum i Kungsmässan, Kungsbacka. Butiken har öppet 7 – 23 alla dagar i veckan. Fast så råder det ju inte socialism utan en någorlunda fri marknad i Sverige, trots politikernas försök att styra denna.
Sedan är det ju rätt skönt att handla klockan 21 på en lördag. Hela butiken i princip för sig själv, undantaget 3-4 personer i personalen, inklusive bemannad delikatessdisk, samt en heltidsnärvarande säkerhetsvakt.
En video från Göteborg under första maj igår, där man ser Nordkoreas flagga bredvid den så kallade Folkrepubliken Donetsk (DPR) flagga. I sig kan man tycka att det är en slump och att alla socialistiska idioter dras till första maj. Men sedan kommer ett textsvar från DPR-flaggans bärare.
Folkrepubliken Donetsk är vad en del av de av Ryssland ockuperade delarna i sydöstra Ukraina kallar sig själva.
Filmen är alltså från socialisternas och Socialdemokraternas, Vänsterpartiets, SSU:s och Ung Vänsters demonstrationståg i Göteborg.
Nordkoreanska delegationen i gbg #1maj #förstamaj #1majgbg pic.twitter.com/JDlJfoPwPT
— Frans Sporsén (@teqnoqrat) May 1, 2016
Frans Sporsén, som tog filmen fick sedermera följande svar i text på Facebook. Kommentaren raderad, men skärmdump nedan:
Personen med Nordkorea-flaggan hittade mig på Facebook. pic.twitter.com/AyD4XBsoUd
— Frans Sporsén (@teqnoqrat) May 2, 2016
Så nu vet ni i vilket sällskap de sk kremlinerna och rysstrollen i kommentarsfältet hittas. Det handlar alltså om extremvänster och antiliberaler, som förespråkar socialism på Nordkoreanivå. Kom ihåg det när trollen kommenterar och försvarar Rysslands invasion av Ukraina.









