Jag avbröt den befintliga valundersökningen, eftersom det började komma in väldigt många besökare från länkar som lagts in på bloggar och forum där man hittar en del mindre partier. Enstaka besökare den vägen kan kvitta, men när bloggens besökare började domineras av dessa så tänker iaf inte jag agera valplattform för något parti.
Eftersom jag vill veta hur mina normala läsare röstar så tog jag bort undersökningen och ersatte den med en ny där partier utanför Riksdagen får klassificeras som “Annat”. Kryssa för all del i detta, men det ger alltså inte “ditt” parti någon uppmärksamhet.
Det är synd att folk från vissa partier ville förstöra enkäten i tron att hur de röstar här påverkar det verkliga riksdagsvalet, men jag antar att känslorna brusar allt varmare ju närmare valet vi kommer. Jag viftar med min cluebat: Hur ni röstar här påverkar inte riksdagsvalet.
Så vi försöker igen. Hur skulle du rösta om det var val till Riksdagen idag. Svara här ute till höger, och jag kan inte se vem du är eller var du sitter när du svarar, så ditt svar är helt anonymt för mig.
Ber om ursäkt för att ni får rösta igen, men nu får alltså inte partier utanför Riksdagen någon uppmärksamhet av era kryss, och är ni inte ordinarie läsare så kan ni alltså strunta i att kryssa för.
Och nej, det här handlar inte om att jag försöker tysta ner partier, det rör mig inte i ryggen. Men jag vill veta vad mina vanliga läsare tycker, och inte var det läggs in länkar till min blogg.