Vi lämnar en öppen tråd om Greklandskrisen under eftermiddagen.
I skrivande stund är marknaderna åtminstone postiva.
Svenska OMXS30 är +1.46%. Tyska DAX rusar med +3.18%. Husse i form av S&P 500-terminen är upp knappt 0.3% jämfört med stängningen av S&P 500-index.
Avgörandets stund är alltså här idag. Sägs det.
Till och med bloggläsarna är positiva.
Endast 6.88% av läsarna tror på en katastrof. 70.76% tror inte på en betalningsinställelse denna veckan, även om det vanligaste svaret är att Grekland får en kort respit ytterligare några veckor, dvs ingen permanent lösning.
Men bollen är oval i amerikansk fotboll och det är inte över förrän Christine Lagarde sjunger duett med Angela Merkel.




