Det står bortom allt tvivel att Sverigedemokraterna är ett rasistiskt parti. I deras principprogram finns direkt rasistiska formuleringar, där hela folkgrupper dras över en kant på grund av deras ursprung.
Latest in Sverigedemokraterna
I den kristna dagstidningen Världen idag varnas det för hur den kristna kyrkan används för att gå statens ärenden och hur det stora hotet mot Sverige inte är Ryssland (där den nationalistiska kyrkan stöder staten) utan Sverigedemokraternas nationalism. Frågan man då måste ställa sig är om det inte är hög tid att Svenska kyrkan byter namn till något mindre nationalistiskt?
“Att beskriva Rysslands ubåtar eller stridsplan som det största hotet mot Sverige ansåg Michael Hjälm vara helt felaktigt.
– Ryssarna är inget hot mot oss. Vi har hotet inom det egna landet, genom den växande nationalism som Sverigedemokraterna spelar på.”
Nu är man förstås inte helt fel ute. En stor del av Sverigedemokraternas väljare älskar Ryssland och vill att Sverige ska bli som Ryssland, med all misär, kortare livslängd och ett av världens fattigaste folk. Rent av “Sverige blir bättre om Putin får ta över”, vilket säger något om många (sd)-väljares syn på demokrati och stödjande av fascistisk/nazistisk ideologi, vilket är exakt vad man har i hos den ryska Putinregimen.
Sverigedemokratiska väljares åsikter gäller åtminstone om man ska tro deras kommentarer på bloggar eller på Twitter, som alltid avfärdas av partiledning eller riksdagsledamöter som “irrelevant”. Likväl är det dessa väljare man attraherar. SDU:s ordförande har även sagt att han föredrar Vladimir Putin framför Barack Obama och Rysslandshyllande artiklar har publicerats i partitidningen. Även minst två från det sk järnrörsgänget, Almqvist och Westling, (fast det nog var stålrör eller invandrarmetallen aluminium) hyllar Ryssland på Twitter och menar att allt i Ukraina är USA:s fel, precis som man antagligen menar att alla brottsoffer, inklusive våldtäktsoffer, bara har sig själva att skylla. Åtminstone är det någon annan än brottslingens fel. I sammanhanget bör man veta att SDU-ordföranden tydligen utmanade Åkesson om partiledarposten för några år sedan. Han lär väl försöka igen tids nog. Bara så (sd):s väljare vet vad för gris de kan få i säcken.
Man kan och bör fråga sig varför (sd) alls vill ha ett utökat försvar, när man vill kramas med den enda tänkbara angriparen?
Svenska kyrkan har ju genom århundrandena varit just en nationalistisk kyrka och först i modern tid skiljts från staten, även om man fortfarande får begravningsavgifterna från skattesedeln.
Nu när största hotet mot Sverige är Sverigedemokraterna bör Svenska kyrkan leda, och ta bort ordet svenska ur sitt namn. Det är ju direkt fientligt mot det mångkulturella Sverige, hotfullt och rent rasistiskt mot invandrare.
Seriösa förslag på namnbyte mottages.
Folkkyrkan? Allas kyrka? Mångkyrkan? Antinationella kyrkan? Mångkulturkyrkan? Historiska kyrkan? Frihetskyrkan? Gamla kyrkan? Öppna kyrkan? Rättighetskyrkan? Människokyrkan? Demokratiska kyrkan? Demokratikyrkan?
Helt klart är att svenska måste bort. Snacka om att nya boende i landet måste känna sig ovälkomna.
I ett mångkulturellt och spännande dynamiskt Sverige finns det ingen plats för något så rasistiskt och nationalistiskt som Svenska kyrkan. Ägnar man sig dessutom åt välgörenhet via socialistisk omfördelning av kyrkoavgifter blir man ju nationalsocialistisk, dvs nazistisk.
Byt namn på Svenska kyrkan och gör det omgående!
Tillägg: Påminner också om att det är hög tid att ta bort det kristna korset från svenska flaggan. Sverige ska vara en sekulär stat, där religion likt könsorgan är något man håller privat och inte smetar ut på varenda symbol för Sverige. Och ja, den kristna högtiden jul ska förstås inte vara helgdag. Vill man som god kristen fira jul, så får man ta ut semester eller kompledigt – och då när Jesus faktiskt hade sin födelsedag, vilket inte var vid midvinter. Andra helgdagar kan införas, t ex vintersolståndsafton, som likt midsommarafton kan placeras på den fredag som är närmast (efter?) vintersolståndet. Astronomi är rationell vetenskap och inte religion. Påsken kan bytas mot vårsolståndshelg mm.
“Det enda ondskan behöver för att segra är att de goda ingenting gör” – Edmund Burke
En SVT-profil, bosatt på den hippaste delen av Södermalm, ingrep inte vid ett pågående hatbrott och hets mot folkgrupp i en fullsatt tunnelbanevagn. Det gjorde å andra sidan ingen av de andra heller, och det är bara att konstatera att SVT-profilen helt integrerats i det svenska samhället och alltså uppför sig som en feg svensk. På Twitter försvarar han sig med att han inte är Bruce Lee när han angrips av den moderate riksdagsmannen Hanif Bail (som själv fått på käften när han lagt sig i övergrepp på tunnelbanan).
Den sverigedemokratiska nättidningen Samtiden uppger att Sverigedemokraterna kommer rösta på allianspartiernas budgetförslag.
Sverigedemokraterna har nu lagt korten på bordet och kommer fälla Löfvénregeringens budget om inte regeringen går med på att minska invandringen till Sverige med 50 – 90%. Konsekvensen av detta besked är att man rimligtvis kommer fortsätta fälla regeringar till det antingen läggs en blocköverskridande budget, invandringen halveras eller en regering (eller talmannen) utlyser ett extra val som förändrar balansen i riksdagen.