Dags för en liten coronaanekdot från Sveriges framsida Göteborg. Vid en lunch på paradgatan Avenyn idag kunde jag konstatera att de flesta av borden upptogs av tyskar och danskar. Länder vi svenskar inte får resa till, men vars medborgare tydligen mer än gärna får resa hit. Alla vet ju att svenskar bara smittar om de vistas i andra länder.




