Stockholmsbörsen har i stort sett fortsatt vandra sidledes, även om den föll något igår. Övriga börsindex spretar också och det finns ingen tydlig riktning i de asiatiska tidszonerna under morgonen.
OMXSPI gick -0.31% igår, S&P-500 +0.39% och Nasdaq 100 +0.76% För Stockholmsbörsen innebär det tredje dagen med en stillastående börs uppe på börsrekordnivå.
Notera hur börsen gick sidledes redan innan måndagens kliv upp för trappsteget till nuvarande nivå. Det verkar inte direkt existera någon styrka att tala om.
Handeln i Asien under morgonen ger inga ledtrådar. ASX 200 -0.12%, Hang Seng +0.35%, Nikkei 225 -0.49% och Straits Times +0.80%.
Dollarn fortsätter försvagas, men bara ett öre till 8:59 USDSEK, men stödet håller fortfarande – dollarn har handlats här nere tidigare i november. Frågan är hur fort det kan gå om stödet faller?
Guldpriset ligger på 515:- SEK per gram.
Den totalt utbombade Norwegian-aktien lyckades med konststycket att falla ytterligare med -15.65% igår. Rena IT-kraschen på den aktien sedan börsrekordet.
God morgon!

