Energiteknikbolaget Climeon tilldelades igår ett pris för det mest exceptionella bidraget till gröna fartygstransporter under 2017. I fredags köpte en insider 20 000 aktier i bolaget.
Climeon har sedan introduktionsdagen handlats ganska stabilt i intervallet 43 – 46 kronor. En viss upptrend kan skönjas, men med bara fyra handelsdagar än så länge är det förstås för tidigt att säga något. Två nyheter har släppts om bolaget än så länge sedan börsintroduktionen.
Först köpte en styrelseledamot och därmed insider 20 000 aktier i fredags.
Sedan kom igår utmärkelsen “The most exceptional contribution to Green Shipping of the year” på konferensen “Green Shipping Rotterdam Summit”. Climeons Heat Power röstades fram som vinnare av ungefär 300 deltagare, i konkurrens med nominerade som Espo, Rolls-Royce, Baltic Ports och Terntank.
Jag är aktieägare i Climeon.
5 kommentarer
Ja, en del ser till att "casha in"…
Varför går mina "vibbar" till firmor som Framfab och Icon Medialab på sena 90-talet ?
Alltså, det är ju en ganska vital skillnad här Hans. Framfab & Icon sålde ideér & visioner baserat på kreativitet. Climeon har ju faktiskt en fungerande produkt med ett värde. Därtill tillhörande patent på ovan nämnd teknik.
Vibbarna går väl mer mot Bredbands-jesus fast för energibranchen?
Alldeles oavsett!
Grejen verkar vara att "pumpa upp" så mycket det bara gå för att sedan "casha in" när mna tror att man nått toppen..
Göteborgsföretaget "Prosolvia" hade också en produkt…
Någon som kommer ihåg ? 😉
https://www.affarsvarlden.se/affarsjuridik/konkursforvaltaren-om-prosolvia-domen-6652447
https://www.pressreader.com/sweden/g%C3%B6teborgs-posten/20160530/281702613964420
De har skapat en produkt som Viking Line har testat grundligt och sedan bestämt sig för att installera på flera av sina skepp för 10-tals miljoner. Viking tjänar in sina lådor på 3 år, vilket säger en del om produkten. Virgin/Richard Branson har handlat för över 50 mkr. De har vunnit en uppsjö priser för sin produkt bla 2015 Global Frost & Sullivan Award for Technology Innovation och nu senast gav självaste rederierna dem pris för "the most exceptional contribution to Green Shipping of the year". De står ensamma i spetsen för ett nytt fält inom ren energi vid sidan av sol och vind. Genom geotermi kan det dessutom utgöra en stabil basenergi, till skillnad från sol och vind som kommer och går. Här har de sin största order från Island på 300 mkr, en order som naturligt är villkorad eftersom det här är ett nytt sätt att skapa energi. De har pilotorders från världens största rederi och en av världens största cementföretag. Styrelsen har skrivit på en lock-up som gör att de inte får sälja sina aktier kommande 12 månader. På vilket sätt skulle allt detta likna Framfab? Magnus Vikström