Detta inlägg är reklam.
Hotels.com kör nu en global rea med upp till 50% reducerade priser. Rean pågår till och med torsdag, så passa på att boka vårens hotellvistelser.
Erbjudandena omfattar också en hel del hotell i Stockholm för er som har affärsresor till huvudstaden, inklusive premiumhotell som Radisson Blu Waterfront vid Centralen, Hilton Slussen, Grand Hôtel, Elite Hotel Stockholm Plaza mfl. Även om ni bokar via Hotels.com så kan ni registrera bonus på ert kundkort på t ex Elite eller Scandic vid incheckning, vilket ger er dubbelt bonus på affärsresan – både via Hotels.com och via Elite eller Scandic. Glöm inte att ta upp privata uttag av bonus på affärsresor som inkomst av tjänst i deklarationen.
Detta inlägg är reklam (duh!), och jag får provision att betala skatt på om ni bokar hotell via ovanstående annons.
6 kommentarer
Synd bara att 50% rea hos Hotels.com betyder "samma pris som vanligt".
Blacky, du ger ett mkt världsvant intryck, känns som att du upplyste oss andra utan att ens behöva göra ngn mer djuplodande analys kring prissättningen i hotellbranschen.
Jag ser fram emot fler sånna här "från-höften-kommentarer" av dig högt upplyste.
Vi är ju alla kring 12 år som läser bloggen och behöver hjälp i kritiskt tänkande.
Kort sagt, hatten av, eller?
Tack för att du själv gjorde ett så läsvärt inlägg. Jobbar du på hotels.com kanske?
Tycker mitt inlägg står sig bra eftersom det är sant. Men reklam är reklam och spara "upp till 50%" är vad det är.
Använder hotels.com rätt mycket, men ofta går det att boka betydligt billigare med hotellet direkt.
Har dock full förståelse för bloggägarens behov av reklamintäkter, men det gör inte att man själv behöver stänga av hjärnan när man köper hotellnätter.
Får exakt samma priser på de hotell jag just testade, oavsett om det är via Hotels.com eller direkt via hotellet. Samma reapriser.
Faktiskt låg Hotels com rätt nära det pris vi bokade för en vecka sedan.
Fast då fick vi vardera en fyra rätters middag med vin inklusive.
Inte direkt halva priset, med andra ord.
Lustigt även att dessa siter alltid anger att det är " två rum lediga…"
Hotels.coms marknadsföringsmotor är för övrigt rätt imponerande.
Det har nu gått en dryg timme sedan jag sökte på deras websida.
* Min Facebook och andra sidor visar fullt med reklambanners om hotel i Dubai (vilket var min sökning).
* Jag har inte mindre än 3 (tre!) mail i min inkorg om att det nu är sista-chansen-bästa-pris på hotell i Dubai.
Bara sånt gör ju att man kräks lite i munnen och bokar med något annat bolag.