Den statliga “public service”-kanalen SVT slutar låtsas vara objektiva eller intresserade av att stödja svensk demokrati och frihet. Man kommer nu sända fyra timmars ren propaganda från Kreml, i form av konspirationsteoretikern Oliver Stones intervju med Rysslands diktator Vladimir Putin, där diktatorn i fyra timmar får sitta och spy ut propaganda oemotsagd.
På söndag börjar SVT sända ren rysk propaganda i Sveriges Television. Man är alltså inte längre förvisad till Kremls propagandakanaler Sputnik eller Russia Today för att matas med det krigshetsande och folkrättsbrytande grannlandets diktaturs rena propaganda.
Det handlar om fyra timmars oemotsagd intervju där konspirationsnöten och USA-hataren Oliver Stone låter diktatorn Vladimir Putin hålla låda.
Dina licenspengar går till att sprida oemotsagd diktaturpropaganda i Sveriges Television på bästa sändningstid. SVT går Kreml-diktaturens ärenden och man måste fråga sig kopplingen till den av regeringen politiskt tillsatta styrelsen för SVT, som låter detta ske.
Har du ännu inte sagt upp din TV-licens så är det dags nu. En ny dekoderfri bildskärm istället för din TV betalar sig på 2-3 år sett till nuvarande licensavgift – en avgift som under de 2-3 åren dessutom kommer höjas.
SVT:s trovärdighet urholkas på detta vis snabbt, och det är kanske den största skadan. Svenska folket kan i ett skymningsläge inte längre lite på att SVT kommer värna svenska intressen i en konflikt, då man uppenbarligen i programledningen har personer i Kremldiktaturens sold. Kanske mest skrämmande är att man inte ens försöker låtsas.
Propagandan kommer sändas 21:15 i SVT2 fyra söndagar på raken.
Enligt de 60 kriterier som ansedda The Economist mäter sitt demokratiindex på, så är Ryska Federationen en diktatur, betydligt värre än Kuba, Vietnam och Vitryssland, nere på Kinas eller Egyptens nivå. Att man håller skenval gör inte att landet är en demokrati.
56 kommentarer
Det är alltid lärorikt att se hur "andra sidan" tänker och resonerar. Jag tycker det är bra att den visas. Sedan ska den givetvis inte få stå oemotsagd. Viktigt att den analyseras, kommenteras och genomskådas.
+1 på den, även om man nog bör vara medveten om att vad han sager till O Stone antagligen inte är detsamma som han sager till den Ryska allmänheten.
Fast intervjun blir ganska ytlig så länge den genomförs av fanboys. Bättre att ha en kritisk intervjuare.
Och var i helvete hittar du en kritisk intervjuare i Ryssland?
Räknar de inte träd eller gödslar blommor vid det här laget?
En del av pusslet Ben.
Nattlivspusslet?
Hoppas inte. Men den bild som putin kommer att försöka ge är väl den bild han vill försöka förmedla till sina fans I vast och eventuellt till de som är på gärsgårn.
Håller med. Jag vill se mer program där politiker får lägga ut texten utan att journalister avbryter. Säger så klart inte att alla program ska vara så, men det är för lite program utan avbrott.
Inför nästa svenska val tycker jag att varje parti borde få göra en 30 minuters valfilm. Lite som Almedalen, men i en film så kan man ha med statistik, förklara ekonomiska samband, diskutera moraliska principer och visa det ser ut i andra länder. Det vore mycket mer givande än att höra någon terapeut intervjua partiledarnas om deras uppväxt.
Ska bli intressant att se vad han säger. Väl värt licenspengarna.
1+
Med tanke på det sjukliga intresset för Putins semesterbilder och Trumps handskakningar så är detta väl inget förvånande. Man har med all tydlighet visat att allt detta är viktigt och en världsnyhet som måste upp högt upp på SVT nyheters sida. De går på allt det här gång på gång,hur korkade får MSM vara?
Exempel: https://www.theatlantic.com/politics/archive/2017/08/what-trump-is-actually-accomplishing/535458/
Den frihetsälskande Cornu kallar som vanligt alla som framför en åsikt som inte är hans för "hatare". "idiot" eller att de lider av någon mental åkomma. Inte så stor skillnad på hans behandling av dissidenter från forna Sovjets där man slängde in alla som inte höll med på mentalsjukhus.
Att Cornu, liksom Anders Borg, tackar USA för alla de krig USA genomfört och de flyktingströmmar och lidande dessa krig för med sig kanske är att ta i. Ska ge Cornu lite cred för att han på den punkten är smartare än Borg. Cornu är smart nog att bara tysta ihjäl alla som inte håller med hans dikterade världsbild.
Men Cornus skygglappar överensstämmer ju med hans arbetsgivares, dvs Göteborgs-Posten. Så egentligen är det GP som dikterar Cornus tystnad. Om Cornu, mot all förmodan, någon gång skulle bli objektiv skulle inte nästa avlöning komma från GP.
Nivån på Cornus propagandaministerie-blogg tangerar alltmer Orwells 1984 med med allt högre stöveltramp där han maniskt slickar militärkängorna och USA/Nato-onanerar. Du har en ganska skruvad fetisch, Cornu!
Ledsen, men du har ingen trovärdighet.
Ledsen, men inte du heller. Fast jag kan ju anamma Cornus gyllende regel och kalla dig typ lågbegåvad, mentalt efterbliven och alla andra epitet Cornu använder samtidigt som han skriver bloggar om andras "näthat" – då får man trovärdighet.
Det är en poäng i att USA betalar för krigen men Europa får betala för civilsamhället, läs flyktingvågorna. Om Ruist siffror extrapoleras för hela EU o asylvågen kostar ca 1% av BNP per år blir det stora siffror snabbt. USA kommer billigt undan.
USA betalar inte för krigen. Övriga världen betalar USA:s krig. Såsom ekonomiprofessor Michael Hudson påpekar i den här intervjun, citat:
"Varför finansierar Kina, Opecländerna och Europa ett krig man inte vill ha?
– Om andra länder inte accepterar amerikanska dollar så kommer USA att se det som en krigsförklaring. Det förklarade en amerikansk finansminister personligen för mig på 70-talet. Kinesiska tjänstemän jag talat med har sagt att de sitter på dollarobligationer för att USA inte ska attackera dem med kärnvapen. Det handlar om ren militär utpressning. "
http://www.kristianstadsbladet.se/kultur/eu-gor-vad-usa-ber-dem-att-gora/
Troligen är även Hudson en "konspirationsteoretiker" med någon mental defekt enligt Cornu (som verkar tro sig ha en doktorshatt i kvasipsykolog). Detta fastän Hudson var (enligt ett holländskt universitet) en av tolv ekonomer i hela världen som förutsåg finanskrisen 2008. Men som sagt, hans trovärdighet ska man inte ta på allvar då han, som sagt, har en framtida plats på Cornus Gulag-mentalsjukhus. De Gaulle sa samma sak om dollarns härskarstatus redan på 60-talet – så han är säkert redan idiotförklarad av Cornu.
@parasitstopp
Varför skulle jag göra det? Din trovärdighet är ditt eget ansvar.
Jag har ingen aning om vad du ska göra – för att plagiera Cornus mobbningstaktik – jag kan inte ta ansvar för att du i ditt lågbegåvade tillstånd inte vet vad du skriver eller sysslar med.
@parasitstopp
Tror vidare kommentarer från min sida är överflödiga.
Jo, du är ansvarig för din egen tomhet,för inget av värde har du tillfört mer än att bevisa att du inget har att säga.
@iblandekonomi
Cornu är mycket smartare än du är. Han anammar receptet Chomsky beskrev så vältaligt:
“The smart way to keep people passive and obedient is to strictly limit the spectrum of acceptable opinion, but allow very lively debate within that spectrum….”
Och Cornus staketuppsättning av vad som får uttryckas är ju ganska klar. Genom att idiotförklara dissidenter samt tysta ihjäl argument som inte håller med honom begränsar han det sagda. Det intressantaste med Cornu är därför mest vad han inte säger och vilka åsikter han inte tillåter.
Jag kan ta en debatt med dig när som helst men det förutsätter att du inte bara matar på med "one liners"-påståenden samt bemöter argument som går utanför dina påståenden. Du har i denna tråd klart bevisat att det är dig en övermäktig uppgift.
Parasitstopp, då finansierar USA svensk välfärd och asylturism oxå, emedan de håller igång svensk ökenomi och rundgången är komplett.
Tycker du ska läsa intervjun av Hudson en gång till så kommer du nog fram till att det är precis tvärtom, Sverige är med och betalar USA:s krig vi med.
Faktum är att USA inte ens behöver vinna krig. USA behöver bara krossa landets valuta så kan USA:s finanselit (Goldman Sachs etc) gå in i landet och köpa upp allt helt gratis då enbart USA kan hitta på dollar från ingenting. USA är mao en ren parasit. Som Henry C K Liu uttryckte det i Asian Times:
”World trade is now a game in which the US produces dollars and the rest of the world produces things that dollars can buy.”
85% av världshandel mellan länder sker i dollar. Så det enda USA behöver göra är att hitta på dollar och köpa vad de vill gratis av resten av världen.
Beskrev mekaniken här:
https://parasitstopp.wordpress.com/2014/03/05/det-finns-ingen-valutamarknad/
Bra att du påminde om Putins program.. Det vill man inte missa.. Hoppas dom visar någon snutt om gäddjakten med harpun.
Är det sant det där om att din sambo är rysk agent? Dom påstår det på FB.
https://www.flashback.org/t2461391
vad påstår dom inte på FB?
Vore väl rättvist med lite Östpropaganda som motvikt mot den kompakta Västpropagandan!
Jag håller med dig Arne, skall bli intressant att lyssna på intervjun trots Cornys varningar. Man kan säga att Corny har gjort bra reklam för programmet, heder åt Corny.
Äsch, du är ju porrfreak och nu finns chansen att stirra på en f*tta i närbild i 4 timmar.
He he, jag glädjs över att få dej att tappa fattningen Ben.
Det finns två saker som skulle kunna få mig att tappa fattningen:
1. Halle Berry iförd bikinin från "Die another day"
2. f d påven Ratzinger, iförd samma bikini (av annat skäl än ovanstående, iofs).
Du är inte nån av dem.
Får se om SVT2 har den goda smaken att sätta in ett kommenterande program efteråt? Sådant har ju förekommit efter andra program av tendentiös natur.
Det där med dekoderfri bildskärm kanske Du kan utveckla litet närmare?
Man kanske har triggervarning för alla de som inte tål en åsikt som skiljer sig ifrån SVT's "värdegrund", ni vet den med "allas lika värde" och " Vi gillar olika, så länge ni tycker som vi!.
SVT2 söndagar 21.15 inbokat.
Nu kom du ut son en tablå TV tittare! Skäms du inte?
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Tack för infon Cornu! Skulle nog annars har missat programmet.
Betalar ni fortfarande licens för propagandan alltså?
Någon som kan tipsa om en bra dekoderfri skärm storlek 46"+?
Själv har jag aldrig betalat licens. Så SVT's PK genuskommunister har fått minimalt med stöd från mig.
Var och en får granska sig själv hur delaktiga de varit att göda och främja dem.
Tack för påminnelsen, Cornu! Höll på missa detta.
Äh, de kan bli lite Bagdad-Bob över det hela..
Det tycks bli stor uppslutning framför burken på söndag tack vare Corny.
Ryssland är inte Sovjetunionen (skapades av globalister). Putin är en av få världsledare som står upp mot globalisterna och skyddar sitt eget folk. Jag önskar av hela mitt hjärta att vi i Sverige hade en sån ledare, istället för landsförrädare till statsministrar som låter vårt land svämmas över av terrorister och bidragspundare från 3:e världen. Sen tillåter man det globaliststyrda EU stifta lagar som kommer att göra oss utfattiga vid nästa bankkris genom den sk "Bail-In" (googla och läs på vad den innebär).
Cornu, du tror du är så himla säker när du kysser globaliströv, men dom kastar dig på soptippen när du inte tjänar deras intressen längre, exemplen är otaliga.
"Skyddar sitt eget folk"? De Putin skyddar är ett fåtal oligarker. Övriga är i princip överskottsbefolkning. Den allmänna sjukvården t ex, är mest ett sätt för hans korrupta polare att mjölka statsbudgeten på pengar medan vanligt folk inte ens kan få smärtlindring, än mindre bot.
http://www.reuters.com/investigates/special-report/comrade-capitalism-putins-palace/
Putin skiter i 99,99% av det ryska folket.
Av de 7st så kallade superoligarkerna
-Chordokovskij
-Gusinski
-Berezovskij
-Abramovitj
-Fridman
-Smolenskij
-Potanin
Så har hela högen utom 1st flytt landet och tagit med sig sina stulna förmögenheter. Självklart har dom dubbla nationaliteter med en nu säker hembas, vilket de flesta globalister har. Så vad Ben Dover säger är fullständigt nonsens.
Inget av det du säger motsäger ju nåt av det jag sa. Du har missförstått hur grundläggande mänsklig kommunikation funkar, ditt erbarmliga usse.
@Phil Hellmuth 11:36
Instämmer!
Och sedan om någon person halsstarrigt och sinnessjukt påstår att Putin skiter i 99,99% av det ryska folket, då man vet att Putin har stöd av mer än ca 80 % av den ryska befolkningen, så är det bara att köra med Cornys härskarteknik – hur mår hen?
"It is easy to dismiss Putin's popularity as the sort of artificial metric we're used to from, say, North Korea. But that's an overly simple explanation. The Post's Monkey Cage blog explained in November why the numbers aren't Kim Jong Un-esque. Researchers ran a study to measure the extent to which people may have been lying to pollsters, finding that Putin's broad support appeared to be genuine."
https://www.washingtonpost.com/news/the-fix/wp/2016/09/08/the-lesson-of-vladimir-putins-popularity-isnt-the-one-donald-trump-seems-to-be-taking/
G W Bush's popularitetssiffror gick hela vägen upp till 90% när han invaderade Afghanistan. Och steg till över 70% när Irak invaderades.
Du menar att stödet visar att det agerandet var i amerikanska folkets intresse? Ja/nej?
Putin måste ju uppenbarligen ha nån charm när han t o m kan få homosexuella i väst att försvara honom som du gör, samtidigt som homosexuella förföljs i Ryssland.
@Hen Dover 08:39
Jag hade inte tänkt att argumentera mot globalistiska fosterlandsförrädare, särskilt inte då hen är renons på sakargument, i denna kommentarstråd, och då hen har halkat snett i verkligheten. Att hen uppenbarligen har blivit förföljd i Ryssland och är i desperat behov av medlidandepoäng, är inget som förändrar saken.
Men jag kan konstatera att hen anser att 70 % är större 90 %, kommenterar med ”Än USA då”-argumentering när blogginlägg handlar Putin, samt att hen återigen måste sätta sina homoerotiska fantasier på pränt (sannolikt inducerat av hens förföljelsetrauma i Ryssland).
Hen vet väl vad Cornu tycker om de som kör med ”Än USA då”-argumentering? Ledtråd: det är inga trevliga tankar.
Ja, själv drar jag mig för att sparka på utvecklingsstörda sexuella minoriteter, men du är en särdeles korkad liten bögfjolla.
För det första kan ju G W Bushs popularitet ha sjunkit efter att han invaderade Afghanistan, varför hans popularitet ju kan ha stigit till 70% även om den vid ett tidigare tillfälle var 90%. Att du aldrig kom förbi "Hej Matematik" i OBS-klassen märks, verkligen.
Att det skulle vara nåt slags "Men USA då" argument att fråga om man ska tolka popularitet likadant i Ryssland och USA är du nog ganska ensam om att påstå. Men nåt skit måste du väl hitta på för att försöka slippa svara på den enkla ja/nej-frågan.
Försök trycka in ett enkelt "ja" eller "nej" i den där Hawkingsrullstolen du internetsurfar lemonparty.org på.
@Hen Dover
Hen ifrågasätter att Putin "Skyddar sitt eget folk" och påstår att ”Putin skiter i 99,99% av det ryska folket.”.
Om hen ska framhärda i det lögnaktiga, globaliströvslickande påståendet att ”Putin skiter i 99,99% av det ryska folket.” så bör hen presentera ett bättre underlag och motivering än hens sinnesjuka svammel om G W Bush. Det är Ryssland och Putin detta blogginlägg och denna kommentarstråd handlar om, inte om USA och G. W. Bush! Men det kan hen inte, för hen är ett ”balkaniserat arsle rikare”. Hen är biased!
Inte konstigt att hen misslyckades med att ta akademisk examen. För att ta akademisk examen måste man åtminstone självständigt (dvs utan hjälp och fusk) kunna skriva korrekt och sammanhängande och framför allt inte framstå som en matematisk idiot, som har skriftligt dokumenterade, felaktiga begrepp om sifferrelationer:
”G W Bush's popularitetssiffror gick hela vägen upp till 90% när han invaderade Afghanistan. Och steg till över 70% när Irak invaderades.”
Putin är en fiende. Oliver Stone " verkar" ha en vänstervriden kompass i sitt arbete. Men räcker det för att förtiga de två och förvägra dem publicitet ? Nej, vadå . Vi som är på de "godas" sida tål väl lite gammaldags yttrandefrihet ?
"inte LÄNGRE lita på SVT" ?
Har varit rött ända sedan färg-TV starten ju..
Tack för att du påminde om programmet, det skall ses!
Hade antagligen aldrig vetat om det om det inte vore för dig!
Såg större delen av Putins semestervideo i förrgår på RT.com, trevlig miljö i Sibirien, och Putin håller sig i god form.
Bara för det är jag såklart Putinist enligt Cornu.
Nej men du har nog Sveriges tråkigaste semester! 😂
Har inte haft tv sedan de i nyheterna visade kvinnor utan slöjor några dagar efter att USA gått in i afghanistan och man påstod att kriget var vunnet…