Dags för en liten uppsamling kring Miljöpartiet, bland annat kring partistyrelsekandidaten Yasri Kahn (mp), som visar sig vara en anti-feministisk islamist, som bland annat verkar tycka att det är okej att avrätta ateistiska bloggare, så länge det sker rättssäkert. Vägran att som hälsning ta kvinnor i hand är uppenbarligen ett mycket bra test på extremism och politisk islam, sk islamism.
Yasri Kahn (mp) har nu dragit tillbaka sin kandidatur efter att bland annat sagt att han är emot patriarkala strukturer, vilket han definierade som allt som en majoritet följer. Att inte ta kvinnor i hand är alltså normkritiskt och anti-patriarkalt. Det har sedan dess framkommit att han inte säger nej till att avrätta ateistiska bloggare. Han verkar i sitt svamlande svar och duckande för en direkt fråga landa i att det är okej att avrätta ateistiska bloggare om det sker rättssäkert. Problemet med Saudi-Arabiens avrättande av ateistiska bloggare är frånvaron av rättssäkerhet om man ska tro Yasri Kahn (mp).
Se svamlet nedan från tidsstämpel 1:08:53.
Antagligen är detta vad såväl Mehmet Kaplan och Yasri Kahn menar med mänskliga rättigheter och demokrati – att ha rättssäker islamism, där man tillämpar extrema religiösa sharialagar rättssäkert.
Mehmet Kaplan (mp) ville också ta över kontrollen över Säpo, då han tyckte att de tittade för mycket på den islamistiska rekryteringen av terrorister i de svenska förortsghettona. Som bekant har det visat sig att Sverige ligger i toppskiktet per capita när det gäller rekrytering till IS, men Kaplan tycker ju som bekant att IS mördare, våldtäktsmän, slavdrivare, folkmördare och etniska rensare är att likställa med frivilliga som slogs för demokratin Finlands kamp mot en invasion av diktaturen Sovjetunionen.
Politisk islam, eller islamism, lika lite som politisk kristendom, hör inte hemma i det svenska samhället, som är ett sekulärt samhälle där religion inte ska påverka lagar eller rättsskipning. Man får vara med i vilken låtsaskompisklubb som helst, men dessa låtsaskompisklubbar ska inte ha någon påverkan på lagstiftning och rättsväsende. Det kallas för sekulärt samhälle.
Så vad är då problemet här. Yasri Kahn (mp) och Mehmet Kaplan (mp) har avgått, även om demokratikämpen (rättssäkra sharialagar?) Kaplan fortfarande är kvar i partiet.
Problemet är att Miljöpartiet har en kultur där man inte själva rensar ut dessa sekteristiska anti-sekulära islamister. Det krävs mediadrev för att partiet ska göra detta.
Det känns igen från Piratpartiets katastrofval 2010. Den gången spelade partiet bort sig genom att dra till sig sexualliberaler. Inget fel i att vara sexualliberal – vad 2+ myndiga människor i ömsesidigt samförstånd och till glädje för alla inblandade utan skada för tredje part gör tillsammans med varandras kroppsdelar ska ingen lägga sig i – problemet är att hålla rent så det inte går över gränsen. Det klarade inte Piratpartiet av, och fick in personer som försvarade barnporr och föreläste positivt om pedofili inom partiet. Så spelade man effektivt bort sig ur riksdagsvalet 2010 genom att försvara barnporr rent principiell.
Miljöpartiets vurmande för helt fri invandring till ett land på Alaskas breddgrader utan möjlighet till självförsörjning eller ens egen energiförsörjning, mångkultur, normkritik, rasifiering och identitetspolitik, sk postmodernism, drar på samma sätt till sig personer som här ser en möjlighet att gå över gränsen till vad som tillhör ett modernt sekulärt demokratiskt samhälle.
Miljöpartiet klarar alltså inte själva av att hålla rent och eftersom ca 40% av journalistkåren stöder Miljöpartiet (och drygt 70% vänstern) har de tidigare också fått hållas. Fast någonstans har det nu vänt och partiet får faktiskt ett mediadrev efter sig. Vi får väl hoppas att Miljöpartiet Islamisterna går samma öde till mötes som Piratpartiet. Synd bara att det inte är val inom någon månad…
Hade inte media med start TV4 uppmärksammat Yasri Kahn (mp):s vägran att hälsa på en kvinna, hade islamisten antagligen tagit plats i partiets högsta ledning, dit han var nominerad av valberedningen. Tack, TV4. Notera hur Kahn skakar på huvudet på frågan om han är emot patriarkala strukturer, som han sedan definierar som allt majoriteten tycker…
I övrigt har Åsa Romson (mp) effektivt solkat ner Sveriges namn med sin “9/11-olycka”. Hon har nu också hamnat i ansedda Washington Post.
Avslutningsvis skriver PM Nilsson följande hos DI.se:
“Detta är inte uttalanden från enskilda medlemmar på lokal nivå utan från den absoluta partitoppen. Den världsbild som tonar fram hos MP har mer gemensamt med mainstreamantisemitismen hos europeisk extremhöger och islamister än med västerländsk demokratisk tradition. Till och med Vänsterpartiet är mer pålitliga än MP:s toppolitiker.”
Ungefär så. Man ska komma ihåg att det går alldeles utmärkt att rekrytera sekulära muslimer till ministerposter, t ex gymnasieminister Aida Hadžialić (s), som säger ifrån rejält mot Yasri Kahn (mp). Islamister ska hållas borta från svensk politik. Punkt.
Tillägg: SVT Nyheter rapporterar att Miljöpartiet försökt utöva påtryckningar på SVT för att tona ner kritik mot Kaplan och att de tänkte tysta kritiker inom partiet.
“Jag trodde faktiskt inte mina öron. Jag har aldrig varit med om något liknande från en företrädare för ett politiskt parti i Sverige. Han försökte alltså köpslå för att få mig att inte ta upp kritiken kring Kaplan. Och sen berättar han helt öppet att han tänker tysta en kritiker.”
Häpp. SVT skriver också att Miljöpartiets partiledning och valberedning kände till Kahns vägran att ta kvinnor i hand, men struntade i det till det blev ett mediadrev. Postmodernismen och identitetspolitiken är viktigare än grundläggande värderingar om allas lika värdighet.
Samtidigt ska man komma ihåg att Miljöpartiet Islamisterna sitter på kulturministerposten, vilket i sammanhanget är extremt allvarligt och illavarslande. Löfven bör förstås ombilda regeringen och sparka ut Miljöpartiet, för att bilda en egen minoritetsregering utan nötterna. Det går att hitta hoppande majoriteter i varje enskild fråga. Åtminstone i resten av den demokratiska världen.
Och kom ihåg – bakom vägran att ta i hand finns ännu ruttnare åsikter och värderingar. Speciellt om man är med i en låtsaskompisklubb.
Låt oss nu trösta oss med att 93.11% av befolkningen inte röstade på Miljöpartiet Islamisterna, och hoppas att det blir ännu fler, helst över 96% i valet 2018.
Avslutningsvis rekommenderas artikeln Muslimer markerar mot terror i Smålänningen.
“Riktig islam handlar om att respektera lagar, om man inte gör det syndar man. IS är som en smittsam sjukdom […] Styrelsen i vår muslimska församling har beslutat att vi ska ha en fredagsbön på fredag där vi talar om att de som sympatiserar med IS inte är välkomna i vår moské. […] De är inte välkomna i Ljungby och de är inte välkomna i Sverige […] Enligt islam ska vi vara mjuka mot svenskarna och tacksamma. Vi har knackat på deras dörr och de har öppnat den och hälsat oss välkomna. Vi har fått skola och vård och mat och kläder. […] Jag tycker att lagarna i Sverige måste bli hårdare så att man kan rensa ut extremisterna.”
Angående de som säger sig sakna muslimer som säger ifrån.
88 kommentarer
Och det fortsätter bara. På facebook efterlyser nu Grön Ungdoms språkrör Semanur Taskin fler politiker som i första hand identifierar sig som muslimer, till skillnad från Aida Hadžialić som främst är socialdemokrat.
Om viljan fanns så skulle nog journalister kunna gräva fram hur mycket som helst.
Länk?
https://toklandet.wordpress.com/2016/04/20/miljopartistjavisst/
känner inte till bloggen men den har några intressanta källor, Semanur är enligt egen utsago dubbelt så mycket islamist som Kaplan och verkar för segregation i samhället.
Mycket underhållande. Mer spännande än House of cards och på riktigt. Kan knappt bärga mig till nästa avsnitt. Allt de säger blir fel och grodor. Underbart!
+1 Jag och hustrun kombinerar HoC och verkligheten ! Oslagbar underhållning.
Glöm heller inte att partiets grundare Per Gahrton menade att Kaplan tvingades avgå som ett resultat av en israelisk kampanj (Gahrton ägnar sig alltså åt judekonspirationer!).
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Den stora återstående frågan, som media ännu inte på allvar har tagit tag i, är hur sossarna kunde välja att bilda regering med detta extremistparti. Vilka strömningar finns inom Sveriges största och mest statsbärande parti som känner sig befryndade med (MP) och deras identitetspolitik? (De som läser Johan Westerholms blogg vet redan svaret på frågan. Men till den breda allmänheten har det inte nått än.)
Moderaterna hade väl inte heller stora svårigheter att samarbeta med Mp?
Ändå viss skillnad mellan att komma överens i en enskild fråga och att bilda regering tillsammans.
Men moderaterna hade ju sin egen flört med de islamistiska rösterna i form av Waberi, så de har inte heller rent samvete.
Det är väl skillnad mellan att släppa in dem i regeringen och att få stöd av dem i enskilda frågor?
Problemet är att linjen mellan politisk och sekulär islam är svår att dra. Koranen är Allahs ord och är du verkligt troende så skall du arbeta för Sharia. Lösningen är naturligtvis att arbeta för sekularism, dvs aktivt i skolan lära ut att det inte finns några som helst rationella skäl (mer än på kakmonstret bakom månen)på vare sig på Gud eller Allah och därmed ej på vare sig Koranen eller Bibeln. Men att hävda något sådant gör en till kulturrasist (västerländsk sekulär kultur är bättre än samhällen grundade på Sharia)och i Cornus mening således rasist.
Kan de kristna "omtolka" bibeln till att innebära i princip vad som helst så kan muslimerna också. Kolla bara på svenska kyrkan, de har ju rensat bort i princip alla vidrigheter i sitt praktiserande av kristendomen.
Nu är jag inte någon expert på Islam men jag tror att shia går lite mer på skriftlärdas tolkning av koranen, så uppenbarligen går det att vara muslim och i-praktiken-sekulär på samma gång.
Men om så högt stående och respekterade personer som Kahn och Kaplan har problem med att skiljas från de lite ålderdomliga sedvänjorna som Allah och Muhammed gillar. Kan det kanske vara lättare för white trash motsvarigheten i det muslimska civilsamhället..? Näe, tror inte det.
@Pelpet
Vilka är de "vidrigheter" i kristendomen man rensat bort inom svenska kyrkan?
zokrates76; T.ex. Häxprocess, a.k.a. bränna människor på bål… Något svenska kyrkan bad om ursäkt för 2005.
Kristendom/Svenska kyrkan har ju inte allt för länge varit särskilt snälla mot homosexuella, som de flesta religioner, detsamma gällande synen på kvinnor/jämställdhet.
Var i nya testamentet står det att man ska bränna någon på bål?
Var i nya testamentet står det att man ska behandla homosexuella eller kvinnor illa?
Angående olika infallsvinklar angående att göra Islam mer moderat. Visst vore det bra om man kunde tolka Koranen metaforiskt som en del "kristna" säger sig ha göra med bibeln. Man bör nog dock fråga sig om alla "tolka-som-man-vill"-förespråkare verkligen tror något över huvudtaget -ett nödvändigt villkor för att kunna tro något är väl rimligen att man kan göra reda för VAD man tror. Men det bästa är väl om de tror att de tror (när de i själva verket håller på med någon sorts filosofi av varierande kvalitet..) Jag är nog ändå av den åsikten att striden för ett sekulärt samhälle bör tas. (Självklart får man i det privata tro och känna vad man vill-men det är en annan fråga).
Sekulärt samhälle, ja det låter ju bra. Men då är det ingen vidare bra idé att betala muslimer för att flytta till Sverige i parti och minut.
Så snart dom får chansen att rösta i fria val så röstar de fram Hamas( Gaza) eller Muslimska brödraskapet (Egypten).
@zokrates76
Om man nu skall välja ut vilka delar av bibeln som skall gälla och inte gälla (och kanske dessutom tolka lite hur man vill de delar man anser skall gälla) så kan man väl göra likadant med koranen?
@ Anonym
Vaddå välja ut delar? Gamla testamenet = judendom, nya testamentet = kristendom
Frågorna kvarstår, du får gärna besvara dem!
zokratez76, Vad spelar det för roll var det står eller inte står i nya testamentet om att bränna någon på bål eller hur man ska behandla homosexuella eller kvinnor?
Du frågade om exempel på vidrigheter i kristendomen man rensat bort inom svenska kyrkan – och du fick svar på tal, punkt slut.
Likväl spelar det ju knappt(!) någon roll vad som står i vare sig bibeln eller koranen. Religion blir snabbt ett verktyg för några få att tillförskansa sig makt (och pengar), speciellt från de okunniga, utanför västvärlden i synnerhet de som inte kan läsa själva. Enkla offer.
Svar på tal? Jag fick just goddag yxskaft!
Självklart har den religiösa urkunden en alldeles avgörande betydelse för en religions beskaffenhet och värde.
Nya testamentet gör uttryckligen inget anspråk på sekulär makt medan koranens själva kärna är just anspråket på total sekulär makt.
Du är mig fortfarande svaret skyldig!
@Zokrates 1+! 1.Svenskar förstår inte att det finns folk som VERKLIGEN tror på dessa böcker. 2. Svenskar förstår inte den skillnad mellan de båda religionerna som du just satte fingret på.
Sokrates: nope, tanakh=judendomen, bibeln=kristendomen. Judarna låser inte bibeln, och nej gamla testamentet är inte samma som tanakh.
Så faktum kvarstår, man väljer tydligen ut de delar i bibeln man vill rätta sig efter (sen kanske man också lägger till delar).
Om man gör så som kristen så bör borde kanske det också låta sig göras i andra religioner?
ingen förmår svara på zokrates fråga. Ynkligt att häva ur sig skit som man sedan inte kan backa upp. Att sedan vandra kring frågan å hosta upp mer skit är ännu ynkligare.
Det är vänstersossarna som styr just nu…..
Är väl bara googla om man vill veta vad NT tycker om homosex: http://www.gotquestions.org/New-Testament-homosexuality.html
Fixa: kollar du efter så ser du kanske att zokrates har fått svar på sin fråga – det är väl bara du och zokrates som vägrar acceptera ett svar som ett svar.
Istället försökte han vifta bort den förändringen i tolkningen av bibeln och kyrkans praktiserande av kristendomen genom att hävda att tidigare tolkning och praktiserande inte har stöd i NUVARANDE tolkning. Är det inte så att det i sig är ett tecken på en förändring i tolkning när tidigare tolkning inte längre stämmer överens med nuvarande?
Är det något som är ynkligt så är det väl att ogrundat tillskriva judendomen de delar av bibeln som man inte längre vill kännas vid. Och därmed indirekt ge judendomen skulden för de förbrytelser kyrkan har gjort sig skyldiga till i det förflutna.
Jag börjar fundera på om islamisterna börjar tillämpa någon sorts entrism, ungefär som trotskisterna är kända för. Det vill säga att en grupp med dold agenda tar sig in i en organisation/parti för att på sikt ta över. Vilka är det i så fall som ska övervaka och avslöja sådan verksamhet, Säpo, Psykologiska försvaret, partierna/organisationerna själva? Jag vet inte, kanske bloggens läsare vet och kan upplysa oss andra.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Entrism
Ja muslimska brödraskapet jobbar för detta, finns gott om dokumentärer bl.a. NRK har gjort en. Deras modus operandi är paraplyorganisationer och infiltrera samt ta över befintliga organisationer. De enda som övervakar denna verksamhet i dagsläget är andra invandrare som har varit med om det i sitt hemland, t.ex. de sekulära muslimer och miljöpartister som nu talat ut i krönikor i media.
https://www.youtube.com/watch?v=Uyje6mXPjQQ
Pga. den svenska flatheten inför den seriösa islamistiska politiken som Muslimska Brödraskapet står för så har denna organisation fullständig kontroll över i princip hela den muslimska minioriteten i det svenska samhället. Då menar jag inte över alla individer utan på ledande positioner. Varje gång "muslimska" åsikter uttrycks i media är det av dess företrädare.
Många som flytt arabvärlden hit och som numera gått över till att leva mer sekulärt upplever ett stort tryck från denna organisation, men dessa röster kommer väldigt sällan till tals. Många lever i rädsla.
Det är viktigt att känna till att enligt Koranen så är det en absolut plikt att ljuga-tex verka mer sekulär -om Islamiseringen gynnas av detta. Förkasta sharia är det enda man inte får göra enligt Koranen.
Tim, jag såg videon du hänvisade till och tycker den är oroande. Det finns uppenbarligen islamister som vill ta över Europa. Jag ska se fler delar när jag får tid.
Nietzschehadetyvärrrätt, jag har inte läst Koranen så jag kan inte bedöma det du säger, men jag kan tänka mig att du kan ha rätt. Videon Tim hänvisar till tyder på det.
Jag har tittat på en del islamkritiska bloggar och kan tycka att de är obalanserade och skulle tjäna på att dämpa tonläget och låta fakta tala för sig själva.
Jag har också läst bra faktabaserade texter av Per Gudmundson, Nalin Pekgul och Mohamed Omar, och kommit fram till att vi bör ta hotet från islamisterna på allvar.
Tim, om det är som du skriver att det enbart är invandrare som själva upplevt och nu upplever förtryck från islamister som övervakar utvecklingen av islamismens spridning så är det mycket upprörande.
Den senaste tiden så har det ju visats filmer och bilder med offentliga personer som setts i olämpliga sammanhang, och vi kan vara tacksamma att dessa filmer och bilder har kommit fram i ljuset. Det visar hur viktigt det är att sådant dokumenteras. Det jag hoppas på nu är att muslimer som uppskattar vårt öppna samhälle dokumenterar möten och sammankomster, och sparar material som kan hjälpa oss att skilja agnarna från vetet när det gäller framtida offentliga personer. Tyvärr kan det väl dröja innan våra myndigheter inser farorna med denna utveckling, och nu menar jag inte islamistisk terrorism, det är att islamisterna ska få större politiskt inflytande jag oroar mig för.
Man kan ju också spekulera om i vilken grad Saudiarabien finansierar en sådan utveckling.
En forskare, Lars Nicander, vid Försvarshögskolan har bekräftat min oro. Jag är glad att detta får publicitet.
http://www.expressen.se/nyheter/forskare-mp-kan-ha-infiltrerats-av-islamister/
Det är så djävla deprimerande att se hur de styrande Sjuklöveridioterna och den lallande valboskapen samt svensk MSM alltför länge har applåderat den destruktiva sunnimuslimska massinvandringen till Sverige.
Sent omsider har uppenbarligen en del av de styrande, röstfiskande Sjuklöveridioterna och vissa delar av svensk MSM, i och med islamisten Mehmet Kaplans muslimska brödraskapshälsning Rabia, kommit till sans och sparkat hen som bostadsminister. Muslimska brödraskapet är en terroristorganisation.
Men det är för sent. Rekryteringsbasen för muslimsk terrorism riktad mot oskyldiga svenskar har på senare år avsevärt breddats. Svenskar kommer om några decennier bli en minoritetsgrupp i sitt eget land.
Det gamla fina Sverige håller på förstöras och kommer bli en failed state – Swedistan.
Tack, idioter!
Gruelse, jag förstår din pessimism och delar dina känslor angående det ökande islamistiska inflytandet, men jag tycker att det öppna samhället som vi och våra förfäder har kämpat för är värt att försvara, och jag hoppas att det inte är för sent. Jag tycker att det ska försvaras med goda argument och balanserad argumentation. Men jag har förståelse för dem som är trötta på inkompetenta, ryggradslösa politiker och överslätande medier som inte har förmågan att se allvaret. Jag har förståelse för dem som bryter ut i arga inlägg, men jag tror inte att det är det smartaste man kan göra.
Jag håller med om att det har gått långt med den muslimska invandringen och att om islamisterna får stort inflytande kan det utvecklas till fara för Sverige som vi känner det nu. Jag tror också att vi skulle ha god hjälp av sekulära muslimer som rör sig islamistiska kretsar och dokumenterar sammankomster för att se vilka personer som utgör en fara och vad dessa faror består av.
Möjligtvis är det så att våra bästa allierade mot islamister är muslimer som uppskattar vårt fria samhälle.
@Phlin Phridolin 09:13
Med förlov sagt, tror jag du kraftigt missbedömer potentialen i att s.k. sekulära sunnimuslimer på svensk botten kan radikaliseras i ett radikaliseringsbefrämjande samhällsklimat.
Även för de relativt sekulära muslimerna som finns i Sverige, är den muslimska traditionen stark. De kanske visar upp ett väldigt västerländskt yttre, men inåt är de fortfarande väldigt muslimska. De tycks föredra att gifta sig med en muslimsk partner. Nyfödda söner omskärs rutinmässigt på icke-medicinska, muslimskt religiösa grunder. Man hänger sig åt rituell könsstympning på sina nyfödda söner enligt muslimsk sedvänja. Försvarslösa människor utsätts för ickereversibla, traumatiska ingrepp, vilka är grova kränkningar av individens frihet, och hör inte hemma bland typiskt svenska värderingar.
Miljöpartiet kan nog tänkas getts en ganska anti-semitisk inriktning av partiets grundare Per Gahrton, som nog sedan långt innan miljöpartiets grundande tycker att palestinafrågan är minst lika viktig som någon "miljöfråga". Han kanske till och med startade miljöpartiet för att han tyckte att Folkpartiet var för Israelvänliga. Tidigare partiledaren Per Ahlmark var en varm Israelvän. Det fanns sannolikt gott om sådana i det frikyrkligt präglade Folkpartiet. Jag tror att det finns skäl att ifrågasätta Per Gahrtons intresse för globala överlevnadsfrågor. Det har nog aldrig varit hans största intresse. Han ville bara ha en ny plattform för sitt Palestina-engagemang och han har gjort allt han kunnat för att miljöpartiet skall vurma för muslimska palestinier snarare än för judar. Hans starka engagemang för muslimska palestinier kan också vara ett skäl till att hans parti varit så enormt entusiastiskt över att få hit människor med muslimsk snarare än judisk tro.
Jag kan ha fel i ovanstående analyser, men det känns som att de förtjänar att luftas. Är de fel så går det att bestrida dem. Jag brukar inte vara rigid i mina analyser.
Det börjar bli lite att sparka på den som redan ligger.
En otrevlig trendspaning; mycket av det som nu kommer fram har varit känt hos reportrar tidigare. Men först när signalen går om att nu är (mp) fritt villebråd, kommer allt fram på en gång. Att de har personer med starka sunnimuslimska övertygelser är inte nytt.
Helt säkert sitter Svetsar'n nu och funderar på om han ska avbryta samarbetet. De senaste dagarna har krav på regeringsombildning kommit, men med Miljöpartiet med i ekvationen. I den här situationen kan regeringsombildningen bli lite mer brutal; inte säkert att (s) vill ha fem ministrar från ett treprocentparti eller vad som nu blir kvar efter stormen.
Självklar frågeställning!
Vad i h-e är riktiga journalister?
Det verkar som om det inte ens behöver grävas.
Dagbrott skulle man kunna vitsa till det hela…
Kan det plötsliga drevet vara en rysk i formationsoperation mot Turkiet? Vi i kommentarsfältet måste ju leva upp till "ubersmarta och paramoida"
Presskontakten "tagen ur tjänst" ja, låter ju lite trevligt sovjetiskt.
Risk för ett uppror inom partiet nu, och som tidigare sagt; det var idiotiskt av språkrören att knyta sig så hårt till Kaplan när han redan hade avgått. Nu blir det hela havet stormar, och ingen kommer att lyssna på rören mer. De har redan valt sida, och olyckligtvis valde de den sida som nu rensas ut. (S) kan sätta sig och fundera på om (mp) kan ha några legitima krav på statsrådsposter, ingen skulle höja på ögonbrynen om Löfven sa att under nuvarande omständigheter ser han ingen potential i en fortsatt rödgrön regering.
Vi har ju konstaterat det redan direkt efter valet 2014, att med denna regering kommer det inte att bli tråkigt. Inkompetens och absolut inga politiska beslut tagna, ja, men alltid underhållande och varierande.
Alltså herrejävlar, på några dagar har de hävt ur sig mer stolligheter och gjort mer ologiska handlingar än typ ingvar Carlsson, Persson, Reinfeldt och deras regeringar gjorde på 25 år.
Och nu har Fridolins stabschef blivit avstängd efter att ha påverka Aktuellt.
Jösses vilken inkompetens.
Men till Nobelprismiddagen äro de inbjudna, utan den minsta tvekan.
Säg mig vem du umgås med…
Hm? Du menar att kungen är suspekt islamist bara för att han käkar nobelmiddag med miljöpartister?
Kungen har inte mycket till val…
Knugen gav ju en gång i tiden sin hund namnet Ali.
Det försvann snabbt eftersom "grupper" kände sig kränkta.
Man funderar på hur Khan hälsar på HBTQ-personer som manliga respektive kvinnliga transsvestiter et c. , eller andra med gränsöverksirdande könsidentitet som jag tror det heter. Och vad sunnitiska teologer säger om denna hjärtefråga för MP Islamsiterna. Har ej hittat något om det i koranen.
Jag har för mig att moskén i Fittja har en fredagsbönen i månaden helt tillägnad åt HBTQ och kvinnlig jämställdhet. Det rådet stor enighet hos de skattestödda Imanerna om att få det muslimska civilsamhället att stå upp för allas lika värde.
MP är ett sjukdomssymptom och sjukdomarna heter värderelativism, tokliberalism, multikulturalism och antinationalism.
Vad tror man att man får när man undergräver, bekämpar, bespottar och till varje pris försöker kasta ut det fundament som en nations måste ha för att stå stabil. Det är en sak att kritisera, problematisera, diskutera och analysera fundamentet och dess beståndsdelar, men att som i Sverige, kanske ända sedan slutet av 60-talet, systematiskt beskriva allt som kan vara vackert som fult och skamligt (tex nationalismen), kan bara leda dit där vi är idag. Miljöpartiet drar till sig de mest progressiva idioterna, men beskriver egentligen var vi kommer att hamna med nuvarande kurs och riktning.
Många som nu sitter och ojar sig över det som hänt (vilket förresten inte alls är en nyhet eller överraskning egentligen, om man orkar läsa annat än SVT-nyheter och Aftonbladet), behöver själva rannsaka sina idéer och våga ställa sig frågan vad de egentligen står för.
Gissa vad det sägs i våra sunnimuslimska utvecklingsområden nu… "De har nog rätt de där gamla svenskarna, vi måste börja integrera och kanske assimilera…". Trots att Mig.verket gör allt för att skilja kristna och muslimer åt uppstår spänningar i vår mångkulturella del av världen.
Hej Lars
Det var länge sedan jag läste en sådan engagerat artikel av dig…tack för din röst!
Jag själv kämpar fortfarande om ett ställningstagande eftersom det är so himla mångfasetterat så jag har knappast helhetssyn.
Men jag har en känsla va att det långsamt börjar "artar sig" i Sveas rike.
Fast vägen är kantat av många "snubbelstenar"!
Får jag komma med mitt favoritcitat?
Fredrik den store av Preussen skall ha sagt: Sverige är ett land som städse arbetar på sin undergång.
Och som alltid misslyckas därmed.
Hoppas det håller även i dagens läge.
Man jobbar i alla fall frenetiskt på undergången…
Hädanefter skall jag inte ta någon i hand och hälsningsfrasen blir ett därtill passande:
"God dag yxskaft!"
Mp är ett rent flumparti grundat av antisemiten, vildhjärnan och knäppgöken Per Gahrton, som bl a dömts till två månaders fängelse för grov rattfylla. Gahrton som varit med i antisemitiska Radio Islams sändningar. Han har även suttit i fängelse för vapenvägran.
Rabiat uppviglare är bara förnamnet…
https://www.youtube.com/watch?v=tIdD1YSxPkw
https://www.youtube.com/watch?v=0XxNSxUh2So
Gillar inte han att köra bil på fyllan också? Det är kanske han som fått Livsmedelsverket att planera för mer D-vitamin i maten för att skydda heltäckande kvinnor från brist samt att de med mörkare hy. Vilken tur att alla får del av det goda.
Jodå. Han har åkt fast 2 ggr. Han har även varit rapporterad försvunnen på "krökarturne" i både Georgien och Danmark när han var EU-parlamentariker. Han blev även arresterad 2001 när han demonstrerade utanför EU-toppmötet i Malmö. Som sagt helt rabiat. Det finns ju många fler exempel. Hans intresse för miljöpolitik är förmodligen bara en täckmantel. Hemskt parti bakom fasaden.
Och alltid när han blir tagen för att ha kört av vägen på fyllan hävdar han att han druckit efter "olyckan", j–la lögnare! Varför skall man tro på honom i andra sammanhang?
Citat Yasri Kahn:
"– Så som jag är uppväxt är det så att fysisk beröring med det motsatta könet anses vara väldigt väldigt intimt."
Lösningen på problemet är att alla islamister slutar att ha någon som helst form av beröring med det motsatta könet, och på så sätt så dör de ut, helt naturligt.
För Yasri Khan spelar det ingen roll då han anses vara mer intresserad av samma kön. Han gillar killar och är bekväm med det och har stöd av hela det muslimska civilsamhället.
Men tydligen går det bra att vara "intim" med samma kön?!
Jodå. 2 ggr. Han blev även arresterad 2001 när han demonstrerade utanför EU-toppmötet i Malmö. Som sagt helt rabiat. Det finns ju många fler exempel. Hans intresse för miljöpolitik är förmodligen bara en täckmantel.
Kul definition på "sexualliberal" Skulle dock föreslå att inledningen ändras till – "vad 1+ myndiga människa/-or etc…" I dessa dagar är det så de flesta har… eh sex. Man hade väntat sig att just bloggaren skulle vara extra noga med detta.
Jag såg fram emot att Mp skulle komma med i en regering. Och att miljöfrågorna skulle komma upp på dagordningen på ett kompetent sätt….
Jaha..
När en miljöskatt skulle inrättas i ett område som jag är ganska bekant med, jordbruket. En gödselskatt av miljöskäl. Då debatten uppstod i Riksdagen blev det en kvinnlig sosseledamot som försvarade skatteförslaget. Som inte fattade ett dyft av frågan…
Alltså, en skatt i allmänhet, är ju en skatt. Och om majoriteten vill beskatta något så gör man naturligtvis det. Det behövs inte motiveras…
Men om man motiverar en skatt utifrån ett miljöperspektiv så kräver det att man motiverar det grundligt och inte bara slänger ut ett skatteförslag luften och höftar vilt med argumenten…
Vilket sossekvinnan gjorde. Hon kunde inte med en bokstav förklara varför man borde införa denna miljöskatt. För då borde motståndaren kräva en förklaring!?
Men nu blev det ingetoch ingen miljöpartist yttrade sig…
Ridå ner…
Varför skall ett miljöparti finnas?
Förutom i Washington Post är vi nu utskämda med Åsa i Fox news och även med den svenske terroristen i le Figaro.
Skrapa på vilken muslim som helst som har eller har haft den minsta ledande ställning i en moské eller muslimsk organisation och fram kommer en fullblodsislamist – utan undantag.
I början tonade MP ned sina mer extrema … idéer…
Men problemet ligger i deras grundläggande ideologi, som har sina rötter i Tyskland där också moderpartiet grundades en gång i tiden.
http://www.martindurkin.com/blogs/nazi-greens-inconvenient-history
"The idealisation of nature and the organic, the nostalgia for the Middle Ages, the anti-capitalism, the hatred of bankers, the hatred of cities and industry, the idealisation of peasant life … all this defined their poisonous ideology. It was the green attempt of the Nazis to recreate a peasant society which led them to invade Poland in search of ‘living space’. It was their green nostalgia for the Middle Ages which led to their ‘blood and soil’ racist ideology. It was their green anti-capitalism and loathing of bankers which led them to hate Jewish people. It was their green rejection of the Judeo-Christian tradition and of the Enlightenment and its humanist values, and their green return to pagan animal-worship – their idealisation of pre-civilised barbarism as more ‘authentic’ – that led to them to treat humans as worthless creatures with no more claim on our sympathies than viruses and pests. Green ideology was at the core of National Socialism."
Orkade läsa ⅓ .
Vilket förskräckligt nyanslöst kapitalistiskt anglosaxiskt propagandaordbajseri.
Svenskt näringsliv anser ju att vi lever i en "majoritetsdiktatur". Vi är ju påväg tillbaka till fodalsamhället. Så mycket för den kapitalistiska friheten. Eller ja, den är just kapitalistisk, inte mänsklig.
http://www.aftonbladet.se/kultur/huvudartikel/article10998907.ab
http://www.theguardian.com/books/2016/apr/15/neoliberalism-ideology-problem-george-monbiot
Riktigt bra blogginlägg! Tack Cornu! Hoppas en och annan miljöpartist och sosse läser detta.
Om man nu får infoga en enligt svensk definition en riktigt hatisk, nyfascistisk, nazistisk och rasistisk länk, https://youtu.be/xQcSvBsU-FM
Synd att ingen vanlig media i Sverige lyfter fram sådana undersökningar.
Best of Åsa "Olyckan" Romson
https://www.youtube.com/watch?v=R7HBgCIAlyo&list=PLnTjcAXgqWSmTGcSr8wkwUalnr1hCAaMK
Vilken oförskämd sopa hon är! Avgå!
Hur tänker du nu? Tycker du inte det är bra att hon sitter kvar?
Att hon inte höll det i handen – och hälsade på herr Å.
Då kunde hon ju tillgripit bakteriologisk krigsföring.
Föga miljövänligt dock…
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Har för mig jag sagt det förut, du har fel när du säger "93% av befolkningen röstade inte på MP".
429k röstade på MP av en befolkning som då var 9,7M.
Det betyder att 96% av befolkningen inte röstade på MP.
Har för mig jag sagt det förut, du har fel när du säger "93% av befolkningen röstade inte på MP".
429k röstade på MP av en befolkning som då var 9,7M.
Det betyder att 96% av befolkningen inte röstade på MP.
Det enda som nu kan rädda MP kvar i Riksdagen vore om Åsa med det politiskt korrekta efternamnet Romson och Gustav Krinolin (osäker på stavningen), i en starkt feministisk profilerad markeringen på en presskonferens med bara en punkt på dagordningen, flashar boobsen respektive man-boobsen.
Jag är inte ens säker på att det hjälper.
Intressant att det är helt tyst från S och regeringen. Nedräkningen har antagligen börjat för att sparka ut MP ur regeringen.
Att vägra ta kvinnor (som man enligt koranen får gifta sig med, sk icke-Mahram) i hand är inte det minsta kontroversiellt för en troende muslim som är någorlunda insatt i Islam. Det råder ingen som helst tvekan kring är en synd att över huvud taget beröra en icke-Mahrams hud. Punkt.
Måste man i Sverige gå runt och skaka hand som politiker innebär det att troende muslimer icke göre sig besvär att ge sig in på den banan. Rasism? Att förespråka dödsstraff, observera förespråka inte springa runt och spränga folk i bitar, torde heller inte vara speciellt kontroversiellt för en troende muslim då Islam förespråkar dödsstraff för en rad gärningar. Att vara en helt vanlig troende muslim innebär lite mer än att bara substituera Allah på Gud faders plats. Jag som trodde att vi var en tolerant multikultur som gillar olika…
Det ena mer intressanta än det andra kommer nu fram i de här skandalerna.
Vi vanliga dödliga får ju här en oerhört intressant inblick i hur de så kallade "intervjuerna" fabriceras ihop i förväg i propagandafabriken SVT/ SR/ UR.
SVT /SR /UR verkar i det närmaste sitta ihop med de rödgröna partier journalisterna sympatiserar med. Runt 50% där inne röstar ju MP över 80% rödgrönt.
Detta är rätt osmakligt tycker jag.
Miljöpartiets kommande landsmöte i vår lär bli en intressant historia – men troligen kommer de väl att slänga ut SVT och förhindra direktsändning den här gången…
Tack alla miljöpartister för att ni på ett såhär tydligt sätt visat på att Sverigedemokraternas politik är den som är närmast vår folksjäl.
Hjälp i närområdet så kulturen som vi genom evolution erhållit kan bibehållas.
Massinvandring är fördärvande för både dem som kommer och för oss som erbjuder vårt bistånd.
Lite otur att hänvisa till Abdelhak Lahouaichri i Smålänningen (som iofs i den artikeln ger ett oerhört vettigt intryck i sin inställning till is) när samme kille i morse intervjuas, återigen i Smålänningen, och ger ett helt annat intryck.
http://www.smalanningen.se/article/han-jamfor-israel-med-hitler/
Det går fort i hockey.
http://www.smalanningen.se/article/han-jamfor-israel-med-hitler/
Abdelhak Lahouaichri som tas upp som ett positivt exempel på progressiv islam i slutat av blogginlägget har visst fått lite mer mediautrymme.
"– Israel är de största terroristerna och det judarna gör nu mot Palestina är värre än det Hitler gjorde mot judarna. Kaplan har helt rätt och borde inte ha avgått, säger Abdelhak Lahouaichri."
Det innebär alltså att Israel är värre än både Förintelsen och Daeshs brott.
Lyfts han fram som moderat så tror jag inte jag vill veta vad radikalerna tycker och tänker.
"– Vi muslimer stöder Kaplan, han har inte sagt något som är fel. Han formulerade en åsikt som 1,7 miljarder muslimer i världen håller med om och som vi muslimer i Sverige också håller med om, slår Abdelhak Lahouaichri fast."
"– De kallar oss för islamister, låt dem kalla oss för det då. Men vi hoppas att vi ska få samma rättigheter som judarna med antisemitismen och att det också blir förbjudet att kritisera muslimer."
Miljöpartiet islamisterna är redan ute ur regeringen, de vet bara inte om det ännu eftersom den socialdemokratiska partistyrelsen sammanträder idag och deras möte pågår fortfarande….. så nu håller jag tummarna att Sossarna ropar kris. Går till nyval för att sen bilda en samlingsregering med M. Varje år byts statsministern…
Religion sucks!
Has always sucked!
And will always do!
Religion kills more people than natural death!
Religion is believing! In what?
Killing in the name of religion is a contradiction.
All religions claim that they preach the message of Love.
But behind all these words.
The truth is buried.
It´s all about POWER.
The POWER to Rule, in the name of Religion.
So – F*** religion.
Capisce and Buena Notte!