Efter sju sorger och minst åtta bedrövelser annonserade HBO Nordic idag att de äntligen hade fixat AirPlay till sin app för iPrylar, så man kan visa upp HBO Nordics utbud på en Apple TV-enhet. Dock visade det sig bara vara en något förbättrad sk Airplay Mirroring. Vilket är då bolaget bakom HBO Nordics inkompetens, serverstrul och långsamma systemutveckling? Svaret verkar vara QBrick.
Baserat på ett pressmeddelande från QBrick förra året så är det just QBrick, eller som de också kallar sig Europes Leading Web TV and Mobile TV supplier.
Så nu vet ni det, om ni nu inte redan kände till det. Vill ni ha lika samma kvalitet, lika långsamma uppdateringar av gränssnitt och klientprogramvaror, lika många buggar och samma stabilitet som HBO Nordic (bl a textning som faller bort, filmer som fryser mitt i och måste startas om, tjänst som går ner vid hög belastning på lördagkvällar, oförmåga att förstå skillnaden mellan Airplay och Airplay Mirroring mm), så väljer ni QBrick!
Detta inlägg är anti-reklam för QBrick och ingen form av ersättning har utgått till mig eller till någon till mig närstående för detta blogginlägg.
3 kommentarer
Har just tagit HBO och kollar in den ypperliga serien Boardwalk empire. Har dock till min föfäran konstaterat att textrader saknas vid flertalet tillfällen under varje avsnitt. Trodde att det var ett enstaka tillfälle i början men det är regelmässigt. Dessutom avslutas en del avsnitt med en svartgrå skärm alltemellanåt, som det är svårt att komma ur! Det är i det närmaste skandal med tanke på den kvalitet för övrigt på själva serien. Det liknar faktiskt ComHem.
Hur svårt kan det vara? Andra leverantörer har ju haft fungerande lösningar länge. Själv har jag inte HBO, men tänkte skaffa det lagom till våren när Tyrion och Arya återvänder. Hoppas de får till det då. Vill inte behöva skaffa dyra kanalpaket enligt en föråldrad affärsmodell..
Jag har aldrig hört talas om qbrick tidigare. Besökte deras hemsida och blev förvånad av hur många stora företag dom levererar tv lösningar åt. Jag har använt flera av dessa företags video streaming tjänster, några enstaka gånger och några regelbundet. Jag har aldrig upplevt något problem med dom så det är tråkigt att HBO inte fungerar som det ska (enligt kommentarer jag läser på internet). Jag fick ett mail idag från HBO med erbjudande att testa 14 dagar gratis så jag tänkte prova. Var en av många som skrev upp mig för ett år sen när HBO gick ut med nyheten att dom skulle lansera i Sverige. Jag fick en gratispersiod men tyvärr så tyckte jag utbudet var för dåligt. Tyckte Netflix utbud var lika dåligt när det lanserades. Nu när HBO tagit bort 12 månaders bindningstiden kan det vara intressant igen OM utbudet och funktionerna är tillfredsställande vill säga. Återstår att se. En annan tv leverantör jag varit missnöjd med är Csports (Cmore). Tror inte jag varit så frustrerad någonsin som kund men deras kundtjänst är super, alltid. Till slut så orkade jag inte med allt strul med skakiga sunkiga video strömmar, inget airplay stöd och värst av allt var när man inte kunde logga in öht och när matcherna inte startade alls. Jag sa ifrån och fick tillbaka alla pengar för den Elitserie säsongen. Har dock köpt 3 lösa matcher senaste månaden och det fungerar bra nu. Airplay stöd. Bättre bild även om jag önskar högre kvalité. Dessutom har dom sänkt priset och slopat bindningstidenoch istället en månad uppsägningstid. Gillar att flera följer detta. Äntligen förstår jättarna att kunder komma stanna kvar om man är nöjd. Bindningstider skrämmer bort potentiella kunder. Oj, blev långt inlägg det här.. Nu ska jag testa HBO och hoppas att det är något för mig. Fastnat för True Detective. Verkar jäkligt spännande så jag har stora förhoppningar. Trevlig helg på er!