En liten ganska ny snäcka på Göteborgs krogkust är Bar la lune på Vasa kyrkogata 1. Det är en ungdomlig och nyskapande nördig vinbar, med rätt priser och extremt självsäker personal. Och det är göteborgskt knökfullt – inga bordsbokningar – och räkna med att stå och vänta i en timme på en sittplats. På en tisdag. Stark rekommendation för den som älskar vin och enkel mat inspirerad av franska köket, och uppenbarligen platsen dit man går om man är 25 – 35 år gillar vin, och ska på dejt.
Latest in vin
“So what’s your opening hours?”
“From nine in the morning until eleven in the evening. Every day, all year. I’m starting work again tomorrow at eight.”
“Not a busy day, tomorrow?”
“No, not really.” – diskussion med en av kassörerna på 9-11 Bottleshop på nyårsafton
Det verkar än så länge inte som att 7-11 är särskilt stort i Austrailen. Vad som är stort och landsomfattande är 9-11 Bottleshop, öppet 365 dagar om året 09:00 till 23:00, även på jul och nyår.
Om du är under 25 år får du absolut inte läsa detta fredagsmysinlägg. Alternativt fredagsmys kan hittas här. Försvinn! Övriga kan klicka eller bläddra vidare och läsa resten av inlägget om de vill. Inlägget innehåller marknadsföring.
![]() |
| Preparatus Supervivet (75406 på Systembolaget) på lagring. |




