Stefan Löfvens avgång som statsminister mitt under en pandemi är förstås lika oansvarigt och ett lika stort hot mot demokratin som när han i våras avsattes av riksdagen. Eftersom det kommer krävas nya talmansrundor kan denna gång Ulf Kristersson (M) eller något annat parti istället för Socialdemokraterna bilda regering.




