Äntligen. Provinsialblaskan Göteborgs-Posten tar ett steg in i 2000-talet, med en omdesignad websajt som inte ser ut som att den är från 1998. Välkomna in i 2000-talet!
Liksom på den här bloggen eller hos nästan alla andra tidningssajter ( har man placerat innehållet direkt från vänster, utan en massa skymmande menyer eller reklam som drar efter uppmärksamhet. Content is king. Helt enligt regelboken. Fast man tappar i reklamintäkter, vilket kanske kan kompenseras av att läsarna inte lackar ur helt av utseendet.
Att man sedan tyvärr strukit Twingly gör att jag förstås inte längre kommer länka till dem. Lite underligt att de inte använder Twingly, med tanke på att deras position hos MediaCreeper relativt storleken på tidningen visar att de anställda läser väldigt mycket på bloggar.
Nåja, nyheterna är väl fortsatt lika intetsägande och ordfattiga som tidigare hos GP, men det krävs åtminstone någon form av tankeverksamhet för att avgöra vilken svensk tidning som har den sämsta sajten nu. Gissningsvis toppbloggläsaren Aftonbladet. Undrar om det finns något påvisbart samband mellan dålig egen websajt och mycket bloggläsande?
Hm.