Dags för lite fredagsmys. Jag är ju ingen whiskyexpert, men jag vet att många andra läsare uppskattar whisky, så jag dumpar en lite tråd här för de som vill briljera med sin kunskap och goda smak.

Jag har alla år lyckats ducka att hamna i whiskyträsket och har därmed egentligen ingen annan uppfattning än att det bästa kaffen som finns är irländskt, fast då ska det väl vara whiskey.

Lena är mer beläst, men vi dricker generellt inte sprit. Hon har ju seglat i norra Skottland och Islay och fördrar därmed rökigare dito. Exakt citat från Lena:
“Den ska smaka en rak höger av skepparn, så man ligger på det tjärade däcket och andas in sitt eget blod och saltvatten, och kanske lite tång.”
Jag har måttlig kompetens inom vin, men alltså ingen inom whisky, men för alla er som i alla dessa år velat diskutera whisky så har ni här möjligheten.
Kom dock ihåg att Jameson, Glenlivet, Aberlour, Chivas Regal och Ballantines alla ägs av ryss-Pernod Ricard och ska bojkottas.
Trevligt fredagsmys på er! Kör hårt i kommentarsfältet!










