Aftonbladet har bedrivit journalistisk och avslöjar att myndigheten Svenska Kraftnät har raderat information om hur avvecklingen av kärnkaftverken i Ringhals och Oskarshamn gör att elnätet hela södra Sverige riskerar att stängas ner vid effektbrist. Det kan ta månader eller flera år att återställa strömmen igen, men uppgifterna får inte hanteras skriftlig hos myndigheten.




