REgeringen och den så kallade energiministern Anders Ygeman (S) vill nu subventionera den skadliga och instabilitetsskapande vindkraften ytterligare. Havsbaserad vindkraft ska slippa betala för sin anslutning till stamnätet, till skillnad mot andra kraftslag. Tydligen kan inte vindkraften bära sig utan att på detta sätt få statligt stöd, och det utan att behöva betala för den effektreserv som krävs när det inte blåser.




