“Spanjorerna avskyr oss och kallar oss fisförnäma.”
Bloggen har besökt Barcelona och Katalonien och träffat katalanska separatister (=vanliga väljare som vågade gå och rösta trots spanska polisens angrepp). Beskedet från separatisterna är att EU-landet Spanien nu håller politiska fångar och att arvet från diktatorn Franco i allra högsta grad är levande. Samtidigt syns inte en enda spansk flagga i Barcelona.



