Har ni inte kommit över min kommentar på Accentures internkommunikation än?
Marknadschefen kommenterar det hela lite grann. Inte mitt blogginlägg förstås, utan den generella läckan av detta som var “skriven med ironi och menad att vara rolig”.
Jo, rolig var den. Fast kanske inte på avsett sätt. Ironin försvinner dock med stekarfrillan.
Bloggare van den Brink konstaterar att det inte rörde sig om ett aprilskämt efter att ha vänt sig till källan.
Och återigen ger bloggosfären upphov till reflektioner eller reaktioner i verkligheten. Vad det nu är värt. Eller för att citera Accentures marknadschefe: “- När vi har fått frågor från kunder och anställda har vi berättat hur det ligger till.”.
Accenture levererar kundvärde. Bara så ni vet. Trodde de levererade Powerpointpresentationer.
1 kommentar
En f.d. kollega arbetar där numera. Jag frågade honom idag om han kände till detta, det gjorde han. Enligt honom var det inte ironiskt menat.
Det må vara så att dina erfarenheter av Accenture inte är positivia, men jag vet att min f.d. kollega är en av de mest kompetenta personer jag någonsin har arbetat med. Det säger visserligen inte mycket så här, men jag menar att killen är grym på det han gör.
Det är kanske fel att döma ut ett helt företag baserat på några få personer?