I ett utfall av kognitiv dissonans för de nationella socialisternas putinisttroll på Internet, så anger den enligt dem själva alltid ej trovärdiga nyhetskällan Schibsted/Aftonbladet att den nationellt socialistiska partiledare Jimmie Åkesson (sd) säger att man inte kommer rösta med kommunisterna för att stoppa värdlandsavtalet med våra demokratiska grannar som Danmark och Norge. Därmed kommer värdlandsavtalet att införas och saker som var övande militär personal ska betala skatt och huruvida de kan få svensk akutvård och de kör ner i diket är därmed utrett en gång för alla.
Flera nationellt socialistiska väljare har tjatat på mig att jag måste skriva att partiet ändrat sig, efter att ha belyst deras samarbete med kommunisterna tidigare. Tydligen anser de i detta fall att Aftonbladet är en trovärdig nyhetskälla, medan de i samtliga andra fall anser att Aftonbladet alltid har fel och i själva verket är Satan själv.
Tydligen existerar det någon form av schism bland de nationella socialisterna, ungefär som konflikten mellan SS och SA. Samtliga nationella socialister säger sig inte vilja samarbeta med demokratiska grannar som Danmark och Norge, men några avser inte att stoppa ett sådant samarbete och piskar igenom det som partilinjen. I praktiken stöder alltså partiet värdlandsavtalet och NATO, men säger av populistiska skäl något annat.
De nationella socialisterna har bara ett mål och det är att stoppa invandringen från utpekade specifika kulturer och etniciteter, som de anser vara lägre stående än den svenska etniciteten, sk rasism, och genom att låtsas driva en populistisk försvarspolitik hoppas man få fler väljare, så man kan genomföra en sådan nationellt socialistisk politik.
Försvarsfrågan kommer alltid komma i sista hand för Sverigedemokraterna och är bara ett sätt att locka till sig väljare. De kommer i 100% av fallen backa i försvarspolitiken om de så istället bara kan stoppa en enda invandrare från att korsa den svenska gränsen.
Dock är en majoritet av Sverigedemokraternas väljare positiva till ett fullt NATO-medlemskap. I januari stödde 46% av partiets väljare fullt medlemskap i NATO, medan 45% var emot. Övriga 9% fick inte tag på mamma och visste därför inte hur de skulle svara. Man kan gissa att partiledningen fick bruna kalsonger (bokstavligt, inte de bildligt bruna kalsongerna de redan hade) när de insåg att de kommer tappa väljare om de arbetar mot värdlandsavtalet.
Och nej, ni kan skriva “om du skriver på det viset så slutar jag läsa din blogg” bäst ni vill. Jag låter mig inte den redaktionella linjen påverkas av sådana “hot” utan kommer tvärt om bara köra hårdare på linjen.
Nu välkomnar vi att värdlandsavtalet med NATO (som är en försvarsallians där alla medlemmar har veto), vilket gör att man slipper långa byråkratiska förhandlingar varje gång Norge och Danmark ska öva tillsammans med Sverige.
Putinisttrollen och de nationella socialisterna går i taket i kommentarsfältet nedan. Till er säger jag: Dra åt helvete era patetiska misslyckade människor. Klipp er och skaffa er jobb istället för att gå Kremls ärenden. Försök nu reda ut hur ni ska gå från att hylla Sverigedemokraternas stoppande av världlandsavtalet till att hylla deras genomsläppande av avtalet.
Den internationella socialisten Stefan Löfvén (s) avser enligt mediauppgifter idag ombilda sin grupp av praktikanter. Diskutera i små grupper.




