Tokliberaler och nyliberaler har som bekant bara ett enda sätt att mäta verkligheten på och det är vinst.
Enligt logiken är friskolor bättre än kommunala skolor, eftersom friskolor går med vinst. Ju större vinst, desto effektivare och bättre verksamhet. Punkt.