Jag har efter de senaste dygnets köttdebatt nu sett ljuset. Våra tamdjur inkräktar på matproduktionen och gör att det blir mindre mat över till oss människor, som därmed inte blir så feta som vi kunde blivit.
Jag ber också om djupaste ursäkt för att ha kallat Lorenz Tovatt för ett obildat pucko. Han har naturligtvis 100% rätt. All köttproduktion måste förbjudas, helst ska alla tamdjur utrotas helt så de inte inkräktar på matproduktion för människor. De kan få finnas kvar på film. Men allra bäst är att ta ut en skatt så endast rika kan äta kött och politikerna får in pengar de kan använda för att gynna sina kompisar med.
Jag tar därför konsekvenserna av mitt tidigare felaktiga stöd av naturbeteskött och gör som kötthatarna vill. Jag tar och äter djurens mat istället.