Efter att den strategiskt viktiga staden Shusha/Shushi fallit och därmed skurit av utbrytarrepubliken Artsakhs huvudstad Stepanakert från Armenien skrev Armeniens regering på en de facto kapitulation igår kväll. Rysk trupp ska gå in som fredsbevarare längs stilleståndslinjen och Armenien dra sig ur ockuperade områden i Azerbajdzjan i vad som kan beskrivas som en total förlust. Upplopp och protester i Armenien mot “landsförräderiet” gör dock att freden är oviss. Bland annat har man stormat regeringsbyggnaden och misshandlat parlamentets talman, eventuellt livshotande.




