Hörde/läste någonstans att P3 tappar lyssnare.
Inte konstigt. Numer kan man ju t ex själv välja sin musik på exempelvis Spotify utan att behöva matas tjôtet från 35-åringar som låtsas vara unga i P3. Ett politiskt korrekt tjôt bör tilläggas. Det är väl vi i åldern 30-40 år som av gammal vana fortfarande ibland lyssnar på P3 när vårt omdöme sviker, medan ungdomarna antagligen inte förstår charmen.
För skall man döma av vad man hör så är alla ungdomar, dvs P3:s tilltänkta målgrupp, en kombination av HBT, extremfeminister, djurrättsaktivister, veganer, fattiga eller invandrare. Gärna allt samtidigt. Men det här är nischminoriteter, så det är inte konstigt om den breda gruppen av ungdomar inte lyssnar, även om kvaliteten på språket höjdes något sedan Hanna “jävlar” Fahl slutade och gick till DN.
För att visa hur få som är intresserade av P3:s politiskt korrekta kärnämnen tittar vi lite på siffror.
Medlemmar i Djurens Rätt: 35 000
Antalet lösta jaktkort: 260 000
Så vill man locka lyssnare bland ungdomarna så skall man sluta tjata om djurrättsaktivism och börja sända program om jakt för ungdomar istället. Kanske uppmärksamma att varg går in på villatomter och tar byten, iaf i Västerås, istället för att oja sig över vargjakten?
Andelen svenskar som är aktivt HBT enligt RFSL: 2.4%, dvs ca 228 000
Andelen svenskar som inte ens fantiserar om HBT enligt RFSL: 89.8% (100-(17.2+4.4)/2), dvs ca 8 531 000
Sex tycker ju alla(?) är spännande, speciellt ungdomar. Men då kanske man skall lägga proportionellt med tid på de olika läggningarna? T ex kör man i P3 ett pinsamt inslag som kallas Fredagsflörten, där kanske var tredje flört skall vara HBT. Hade man riktat sig till hela befolkningen hade högst var tionde fredagsflört varit HBT, och är vi ute efter de som gör något och inte bara tänker på det så borde bara en dryg fredagsflört om året vara HBT.
Så mer sex, men mellan olika kön helt enkelt, så kanske ni får fler lyssnare. Tvärt emot vad man tror när man lyssnar på P3 så är alltså bara var fyrtionde svensk HBT. Det gäller antagligen även ungdomar. Sorry, P3, bara för att ni som jobbar i radiohuset alla är HBT (eller iaf en tredjedel av er), så betyder det inte att resten av Sverige är det. Och nej, ni kan inte tjata fram läggningsbyte hos majoriteten av svenskar, då HBT (iaf vetenskapligt etablerat med funnen gen och allt när det gäller män) är ärftligt (på moderns sida förstås) och inte något som kan tjatas fram.
Antal medlemmar i (fi) enligt Wikipedia: 1 700
Antal medlemmar i (kd): 22 320
Antal medlemmar i (sd): 5 846
Antal medlemmar i (m): 55 612
Skall man nu diskutera politik och sända politisk propaganda dagarna i ända, så är det uppenbarligen inte feminister som är flest i Sverige, och därmed knappast flest bland ungdomarna heller.
Antal utlandsfödda i Sverige 2008 enligt Wikipedia: 13.8%, 1 281 581
Antalet födda i Sverige 2008: 86.2%, 8 005 237
Invandrare bör alltså få högst en sjättedel av P3:s programtid, både vad gäller inslag såväl som programledarskap.
Men ser det ut så? Nej. Förutom att man måste vara en feministisk invandrare som är både vegan och HBT (antagligen polyamorös också sett till mängden tjat om detta i P3) så måste man även ha riktigt dålig humor. Eller vara lättroad.
Bara för att vara tydlig: Cirkus Kiev är inte roligt. Den där dvärgen är inte heller rolig. Ni. Är. Inte. Roliga. Bara för att ni har roligt på jobbet så betyder det inte att vi som lyssnar är roade. Vi är oroade. Över vår egen mentala hälsa och byter kanal.
Att andelen “fattiga” (en förolämpning till världens riktiga fattiga) bara är 13% i Sverige etablerade vi i förra inlägget. Men enligt P3 är alla ungdomar och barn fattiga. Och har antagligen invandrade HBT-föräldrar som är veganer.
Jag ser fram emot att P3 tar sig i kragen och lägger om sina program till att rikta sig till majoriteten av befolkningen. Minoritetsinslag kan förstås finnas kvar, som sig bör, men inte ägnas 50% av programtiden. Annars är det inte konstigt att man hellre slår på Spotify…
Nåja, Hanna “jävlar” Fahl har iaf stått för en av P3:s största stunder.
Kort sagt, vad vi vill höra mer av är Paulo Roberto, inte politiskt korrekt trams.
Nu menar förstås någon läsare att jag bara är grinig för att statsfinansierade Morgonpassets blogg har fler läsare än min.
Men jag har iaf fler läsare än Brunchrapporten. Tro f-n det.
Om ni undrar om jag skriver ett sådant här inlägg för att tjäna pengar, så innehåller det ord ovan som gör att Google tar bort min reklam, så jag tjänar i själva verket mindre pengar så här. Men sanningen har inget pris. En majoritet av svenskarna är vare sig invandrare, djurrättsaktivister, HBT eller feminister.
Svensk sk public service skall rikta sig till hela befolkningen. Vad privat finansierad radio riktar sig mot skiter jag fullkomligt i. Det är fortfarande tack och lov frivilligt att lyssna på P3/DDR-radio, men det är tyvärr inte frivilligt att betala för skiten. Så länge inte finansieringen är frivillig, så skall inte programmen endast rikta sig till minoriteter och utesluta majoriteten av skatte (avgifts)betalarna.
97 kommentarer
here here…..
/maggan
Ja den där Pablo verkar ju inte ha många poäng genuskunskap direkt. Vilken sopa, han skulle aldrig platsa i mitt umgänge. Nej nog med detta nu ska jag stånka lite korv och dricka rödvin med mina glasögonbeprydda vänner. Gu va trevligt!
Tummen upp, Lars!
"Så vill man locka lyssnare bland ungdomarna så skall man sluta tjata om djurrättsaktivism och börja sända program om jakt för ungdomar istället. Kanske uppmärksamma att varg går in på villatomter och tar byten, iaf i Västerås, istället för att oja sig över vargjakten?"
Nu är faktist en majoritet av befolkningen emot vargjakt, även i varglänen. De som är för vargjakt kan snarare ställa sig till nischgrupperna vilka är få med högljudda.
Det är verkligt äcklande att man inte skall komma ifrån ständig homosexpropaganda. De flesta av oss är bara äcklade av tanken på att ha sex med någon av samma kön, men massmedia är verkligen inställda på att hjärntvätta oss alla till smittfarliga beteenden, trots att det är biologiskt hopplöst eftersom vi har begåvats med välfungerande sexualitet. Men pk-människorna tycker verkligen att vi alla borde vara perversa. Fin uppfostran för våra barn minsann! Stäng av skiten!
Du har möjligen inte en länk/källa på det där med genen? Vore intressant.
/maggan
pinsamt! Om du ska slänga dig med utländska uttryck bör du försöka vinnlägga dig om att det är korrekt
Och så är inte ens majoriteten av befolkningen ungdomar heller.
Där blev kanske även du Cornu en minoritet.
Hmm…tänker inte ge mig in i PK/DDR radions programutbud men, det finns ju P1 och P2 också. Vill man ha lite skivor till kaffet går det med fördel att ratta in de lokala bonnkanalerna P4 också…för den som står ut.
Och för att tala "marknadsspråk". Om ingen lyssnar på P3 så kommer heller inte de programmen som nu sänds där sändas. Så vad är det egentliga problemet? Håller dock med om att P3 suger. Fett. Och lyssnar därför heller inte på den kanalen. Men står dock ut med att betala för det.
J 17:23, angående ärftligheten bland män se t ex
http://www.livescience.com/7056-mom-genetics-produce-gay-sons.html
http://www.livescience.com/2623-gays-dont-extinct.html
Tidigare missat det där avsnittet med paulo, helt underbart, respekt!
En intressant faktor är att en gens funktion är att skapa RNA, som skapar proteiner. Därmed kan man i teorin skapa en medicin som neutraliserar det protein som gör en del "glada" och gör dem straight, alternativt en medicin som straighta till gay. Är nog lite svårt med finansieringen av sådan forskning bara… Amerikanska försvaret forskade på sådant som biologisk krigföring med avsikten att få motståndarsidan att bli fullt upptagna med att tycka väldigt mycket om varandra i skyttegravarna istället för att skjuta på amerikaner, men den forskningen lades sedermera ner…
Cirkus Kiev är förbannat roligt, MNK likaså (och jag lyssnar fortfarande på de Deluxe-poddar jag har hemma). Jag är man, hetero, 23 och född på Karolinska.
[Man ska fan aldrig diskutera tycke och smak]
Jag håller med dig, men P3 är dock den enda radiokanal jag lyssnar på. Detta på grund av att det är den enda som har någorlunda vettigt musikinnehåll..
Hmm…vad är det egentligen Google sensurerar "jävlar" eller HBT? Med tanke på att Google är USA-baserad så vette sjutton vilka värderingar som gäller.
Paolo Roberto, "my main man"…
Underbart! Min åsikt om Paolo Roberto gick upp monumentalt mycket! Och inte tycker jag mindre om Cornu heller efter detta.
Härligt cornu,, ett slag rakt på spiken,, har hjälm med radiokåpor när jag hugger i skogen, så då är tyvärr p3 nästan den enda kanalen som trillar in, och jag har många gånger tänkt precis så som du skriver, är dom verkligen representativa för svenska folket,, NEJ,, men faktum är att det ju nästan är lika dant på tv`n, samma skrot o korn till programledare mm,, nästan värt ett inlägg om dom med 🙂
På tal om vargar,, en sådan strök förra veckan runt inne i ett samhälle nära mig,, vet att det blev ett stohej där då, men tyvärr inget i lokaltidningen, vet några jägare som inte kommer skaffa fler jakthundar för det går inte att släppa dom ute i skogen, så varför ha hund då ?
skogsägare/småbrukare
Mitt i prick!
Numera har ju gay-maffian tagit över melodifestivalen också, och så ser vi hur det gått då…
Brukar själv lyssna på P1, i bland är det så vänstervridet att man håller på att kräkas.
Vissa program kan man gå in och kommentera, då passar jag på och låter de veta min åsikt.
/Norr
Något om masken, var ni ute i erat jaktvårdsområde o jagade räven ?
http://www.expressen.se/nyheter/1.2352845/vill-du-plocka-nagra-lingon-i-framtiden
Jägarn..
Huvet på spiken Cornu, P3 består av ddr-talibaner.
Sveriges Radios uppdrag att förändra samhället är formulerat i sändningstillståndet. Där sägs bland annat att Sveriges Radio ska:
• erbjuda ett mångsidigt programutbud som kännetecknas av hög kvalitet
• ha ett brett utbud av program för stora och små grupper
• ta ett ökat kulturansvar och särskilt värna om svensk kultur och musik samt det svenska språket
• sända program på minoritets- och invandrarspråk
• göra fler program för barn och ungdomar
• ha en decentraliserad programproduktion.
Några av grundförutsättningarna för Sveriges Radios public service-uppdrag är:
Oberoende och integritet
Programverksamheten skall bedrivas självständigt i förhållande till staten, olika intresseorganisationer och andra maktgrupper i samhället. Sändningsrätten skall utövas opartiskt och sakligt samt med beaktande av att en vidsträckt yttrandefrihet och informationsfrihet skall råda i radion. Ingen utanför företaget kan påverka vad som ska sändas eller inte sändas.
Tillgängligt för alla
Programmen skall rikta sig till och vara tillgängliga för publiken i hela landet samt i skälig omfattning tillgodose skiftande behov och intressen hos landets befolkning. Meningen med public service-uppdraget är att var och en skall kunna hitta något värdefullt och omistligt bland Sveriges Radios program.
Mångfaldspolicy
Sveriges Radio ska vara ett företag där olikheter i samspel är en tillgång. Alla medarbetare har samma rättigheter, möjligheter och skyldigheter oavsett kön, etnicitet, trosuppfattning, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder.
Mer om SR:s mångfaldsarbete
Språkvård
I sändningstillstånden för SR, SVT och UR sägs det att språkvårdsfrågor skall beaktas i programverksamheten.
Språkvård
Riksdagen beslutar om sändningstillståndet och regeringen utfärdar det för sex år i taget.
Radio & TV-lagen, som är en grund för sändningstillståndet innehåller grundläggande regler om t ex hävdandet av de demokratiska värdena, otillbörligt gynnande m.m.
Sveriges Radio skall också följa Yttrandefrihetsgrundlagen (YGL) som är etermediernas motsvarighet till Tryckfrihetsförordningen.
Så uppfyller SR public service-uppdraget:
En fördjupad bild av hur företaget uppfyller sitt uppdrag ges i den public service-redovisning, som SR lämnar till Kulturdepartementet och ”Granskningsnämnden för radio och TV” varje år. En mer ekonomiskt inriktad redogörelse för företagets verksamhet återfinns i årsredovisningen.
Granskningsnämnden
Om man som lyssnare tycker att ett program strider mot innehållet i Sveriges Radios sändningstillstånd eller radio- och tv-lagen kan man vända sig till Granskningsnämnden för radio och tv.
Till Granskningsnämndens webbplats
De krav som ställs på SR är att programmen ska vara opartiska och sakliga, och att inget ensidigt intresse ska gynnas. Samtidigt ska en stor yttrandefrihet råda. Sveriges Radio är skyldigt att hävda de demokratiska fri- och rättigheterna och alla människors lika värde.
Påståendet om alla människor lika värde återfinns i 1:a paragrafen av den svenska versionen av FN:s deklaration om mänskliga rättigheter från 1946. Vari det i ingressen för övrigt också står att texten skall vara likalydande oberoende av språk vilket Sverige sedan omedelbart bryter mot.
På Engelska är människor födda lika in dignity, på Franska dignite, på Spanska dignidad osv. På Svenska är däremot människor födda lika i värde vilket Sverige är ensamt om att påstå.
Skälet är sannolikt att Svenskarna blandat ihop objektivitet och subjektivitet. Ungefär som att säga att ett dödsbos värde är lika för alla, vilket ju stämmer för den avlidne men inte för de efterlevande.
Uttrycket vittnar om bristande självdistans och socialistisk övertygelse. Den som påstår att alla har samma värde får givetvis problem med hirearkiska ordningar, men påstår implicit också att exempelvis familjeband inte är viktigare för den enskilde än arbetskamratskap.
Sverige behöver en McCarthy.
Tobias Wallin
5-1'a Tyvärr är det inte bara i P3 som språkbruket är på flams nivå, det förekommer även i vissa mindre privata stationer.
Men de flesta kvalitativa.
//P
Kul att även PK-media som Cornu vågar bli lite irriterad och klaga på eländet ibland 🙂
Fråga alla som blivit sparkade i huvet av Paulo Roberto vad dom tycker!
Bland det bästa du skrivit, Cornu. Mitt i prick. Tack!
En av dina bättre… jag klickar på annonserna 😉
jag blir så trött–
det går att stänga av flamsskit- Man behöver inte ha brus i öronen hela dagen. Min glädje finns i p1 och p2. Omsider tar vänsterflamset över där ochså, men då skiter jag i radio, precis som jag har gjort i tv sedan över 10 år.
Svenska dagbladet delas inte ut lörd söndag. När jag måste åka in till stan för att hämta den även under vardagar skiter jag också i den och nöjer mig med att spå väder, sköta skogen, klyva ved och odla morötter. Räcker för en pansis. papagai
Lyssnade på P3 för en 10 år sedan då de spelade VARIERANDE musik.. idag.. no way in hell.. de spelar exakt samma skit som megapol o shit..
Nu mera är det P1 som gäller.. och ja.. det kan bli lite vänstervridet ibland.. men fan hellre det än lady gaga..
Och paulo.. tack för den killen.. han växte massa efter den kommentaren.. =)
Hej nybörjare
Lyssna på P1, så slipper du våndas. Där sänds bara neutrala program – och bara där! Tyvärr är allt förutom SVT också bara skit.
Bernt född 1945.
Haha underbart, bra inlägg. Paolo klippet har jag hört förut och det är kul!
Lysande. Ge oss mer!
Skriv gärna ett inlägg om hur våra barn indoktrineras med så kallad "genusvetenskap" under sin skoltid och hur mycket pengar och tid som slösas bort på detta tramset dels inom universitetsvärlden men även inom privata företag som sysslar med politisk korrekthet istället för kärnverksamheten.
Ett bra investeringstips är att aldrig köpa aktier i företag som profilerar sig med att de lägger ner tid på olika jämställdhetsprojekt eller att de tycker att homosexualitet är normalt, önskvärt eller på annat sätt till fördel för företagets utveckling. Politiskt korrekta företag är farliga för sig själva.
Det var som f-n… Det bästa jag har läst i år.
Kunde sagt allting själv (förrutom det om CK men Tankesmedjan är dock verkligen INTE roligt)
Spooky!
Hatten av för att någon vågar säga "sanningen"!
Snyggt!
Hoppas bara att det inte är fredags-alen som talar… 🙂
DS
Köpte boken i måndags men jag har fortfarande en tom brevlåda… 🙁
Satan i gatan vilket bittert inlägg! Och det verkar mest grundas på eget tyckande utan någon speciell uppbackning, iofs din rätt eftersom det är din blogg, men skriver du får du räkna med mothugg.
Djurens rätt/jaktkort. Jätteintressant, men vad har det med saken att göra? Du verkar helt ha blandat ihop befolkningen i stort och det uppdrag och den målgrupp P3 har ( http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3634&artikel=3625179 )
Ska du dra upp någon statistik så borde det banne mig vara för de politiska ungdomsförbunden, för det är den publiken som P3 riktar sig till.
Så kollar vi där ( http://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_%C3%B6ver_politiska_ungdomsf%C3%B6rbund_i_Sverige_efter_antalet_medlemmar ) så ser vi att PP leder ganska rejält. Och som vi alla vet så står PP för en ganska radikal liberalism på ett otal områden, så att prata om HBTQ är inget konstigt då.
Eller tittar vi vidare på vilka medlemsorganisationer som LSU har så tippar jag att SSF (scouterna) och Sverok (lajv/rollspel) hamnar högt upp, så det kanske är det P3 ska skildra, eller?
Kvotering? Varför börjar du prata om att utlandsfödda bara ska få ha 13,8% procent av inslagstiden? Detta känns helt befängt för att komma från dig måste jag säga. Trodde du hade en ganska liberal syn på saker och ting, men men, man lär sig något nytt varje dag.
Politisk korrekt trams? Allvarligt? Har du inte orkat sätta dig in mer i vad feminismen står för?
Snabbt draget då.
Lika villkor för män och kvinnor. Så svårare än så var det inte.
Sen behöver du inte lyssna på allt mög från en massa andra. Vill du läsa EN bok i ämnet, så läs "Under det rosa täcket".
Och sen fortsätter du svamla vidare om antal läsare av bloggar, public service, målgrupp etc. Och du missar själv att ta reda på vad P3 har för målgrupp, rakt igenom ditt inlägg..
Kan säga, att som ung växa upp i ett litet samhälle så var det skönt att få lyssna på Frank i P3 på kvällarna och höra om andra som inte passade in i den hetero-macho-rollen som alla killar skulle in i utan att det fanns andra möjligheter. För många gånger så räckte det att man hade en rosa mössa och så var man död. Men växer man upp så ser man att ens sexualitet inte sitter i vilka kläder man har eller hur man går eller hur tuff man är, trots att alla hockey-jocks vill få en att tro att så är fallet…
Detta inlägg kommer säkert att bemötas med spott och spe av dina ordinarie kommentatorer, hoppas bara de kunde skriva under med namn så man kunde få en lite vettigare eller ärligare debatt..
//Peppe Bergqvist
En sak till, det var knappast i Västerås vargen var utan en bra bit utanför Skultuna. Men visst, vill du få det att låta som att vargen drog fram på Stora Gatan så visst…
Underbart inlägg! Orkar ca 5 min P3 nuförtiden, sen ska de börjas tjatas om sex, HBT, feminism, hur hemska USA, judar, "kristna högern" är m.m. Orkar bara inte lyssna mer än 5 min på sån propaganda.
Peppe, yeah right att feminism handlar om lika villkor. Det handlar precis som alla annan vänsterideologi om att allt är nån annans fel…
Gött Cornu!
@Peppe Bergqvist – är du på riktigt? Bara någon som är svårt indoktrinerad, genuint vansinnig eller en skämtare kan ju hävda att P3 och liknande är något annat än en psykotisk HBTflummultikultikommunistdiarré som sprutas ut över oss normala människor. Vilken av kategorierna tillhör du, Peppe?
Peppe, plus för att skriva under med namn vilket de flesta inte har mage till.
Man kan läsa SR:s direktiv som f-n läser bibeln. SR skall finnas till för alla svenskar, inte bara HBTQ-personer. Tror du inte att non-HBTQ skulle tycka det vore befriande med program som bekräftar att det finns andra som dem själva och inte bara få matat i halsen att de tydligen är onormala, iaf enligt P3?
Peppe, är det svårt för dig att acceptera att dom flesta inte delar din sjuka, förvridna världsuppfattning? Ni i avgrundsvänstern blir ju helt hysteriska så fort någon har en avvikande åsikt. Jag kan tänka mig hur du darrar av indignation över att någon har mage att trotsa vänsterextremisternas heliga sanningar. Patetiskt.
Ja, Peppe och hans/hennes/dess vänner i avgrundsvänstern vill gärna att man skall skriva under med namn så att dom kan skicka en AFA-patrull för att misshandla en eller skära sönder däcken på bilen.
Cornu, jo, SR uppdrag är att tillgodose allas behov.
Även gubbars. Därför finns P4 till dig.
Klockrent inlägg! Jag kan ofta inte lyssna längre än 5 minuter innan jag måste stänga av P3 pga allt flum som du beskriver. Det är trist.
Att Paolo är så vettig visst jag inte, kul!
Jonas, tack! Du lyssnar också på P4 förstår jag.
Kvantitet är inte ett mått på kvalitet.
Oftast är det tvärtom.
Vilken dynga du producerar på fredagkvällen. Låt tangentbordet vila när du har börjat grogga, det här var bara magsurt gubbgnäll.
Oj, en hel del omogna kommentarer trillar in tycker jag.. finns det inte någon moralisk gräns för hur hetsk och hatisk ton man får hålla i ett sånt här sammanhang?
Jag tycker det. Respekt.
/Martina
Paulo for president!
Allvarligt. Han har en stor poäng.
/Luleå (i ett satans så rött näste).
@ Cornu:
Plus för att skriva under med namn?
Det är ju hur puckat som helst.
Man kan ju ångra sig senare i livet för något man skrivit eller gjort.
Se på en annan bloggare, Kissie, nog hade hon önskat att hon aldrig blivit filmad när hon klistrade upp den där rasistreklamen.
Eller ännu aktuellare, Galliano, Diors designer och hans senaste fyllouttalade. Ja, honom kanske ni hade känt till om ni lyssnat på P3.
De är iochförsig extrema grejer, men ibland kan jag ångra att jag skriver en kommentar på någon blogg.
Som den här till exempel.
Det är befriande att ta risker.
Sedan är riskerna överskattade, få bloggare är universums centrum och fokus för obalanserade tomtars förföljelse.
"Antal utlandsfödda i Sverige 2008 enligt Wikipedia: 13.8%, 1 281 581"
Ja,jag hör dit. men enligt kyrkböckerna har mina farfäder brukat mark i Sverige sedan 1600 talet.. Mina morfäder har bedrivit renskötsel sedan ca 1700 talet men jag som av en tillfällighet föddes utanför rikets är en utlännning? Kanske det för att efter 40års statstele så tittar jag bara numer på Dansk och Tysk tele
Huh? Kanske det någonstans mellan jägare och djurrättsaktivister finns helt vanliga, förnuftiga människor som inte tycker det är rimligt att en liten, obildad minoritet ska kunna få driva våra inhemska rovdjur mot utrotning till förmån för tjockisar med gevär och hundar.
Sköna härskartekniker i alla anonymas svar.
Anonym 22:15
Jag är på riktigt, tråkigt att du verkar tro annat. Vill du ha en diskussion så hojta till!
Anonym 22:20 & Anonym 22:23
Ja, det är lätt att ge folk etiketter och förolämpa dem, men det är inte så jag jobbar. Vill ni prata så är det bara att prata, med underbyggda argument och med saklig ton. Vill ni inte det så är ni inte värda att ta på allvar (och därmed, inte era åsikter heller, tänk på det).
Men, att kalla mig för vänster är så fel, så fel. Det som driver mig är att jag vill att vi ska bemöta alla människor lika. Alla människor ska ha rätt att klä sig eller bete sig som de själva vill, att inte bemötas med spott och spe för att de beter sig annorluna än de andra i en grupp, och detta är inte vänster, det är ren liberalism.
Den livssyn som ni verkar stå för är den konserverande och den som jag så ofta mött och fått bemöta. Tråkigt att ni dömer folk efter om de passar in i er mall av manligt/kvinnligt eller inte.
Jag förespråkar frihet, men vad förespråkar ni?
Cornucopia? 22:15
SR är till för alla svenskar, men, P3 har en viss målgrupp, och denna målgrupp är i en ålder där ens identitet växer fram och många sådana här frågor väcks, inte konstigare än så skulle jag tippa på. Som sagt, titta på målgruppen för P3, inte målgruppen för SR.
Kollar man dessutom vilka det är som betalar radio och tv-licens så är dessa minoriteter du nämner förmodligen i ännu mindre minoritet. Det är tydligt att medelsvensson ska betala notan men inte få något ut av det. Mycket bra och sant skrivet. Kan nämna att man hade undersökt hur många som ville höra dragspelsmusik i radio, och det var 600000 svenskar som ville det. Hur ofta sänds det då? 1 ggr per år kanske…men lik förbannat ska alla äldre som vill höra sådant vara med och betala full licens.
peppelorum – det är verkligen underligt att målgruppen ska vara ungdomar när knappt någon av dem är med och betalar radio och tv-licens, eller hur?
Peppelorum, notera att jag också är liberal och anser att folk får ha vilken läggning de vill. Det är inte poängen dock. Som du själv skriver så är målgruppen (kanske) ungdomar vars slutliga identitet skapas under tonåren. Men då är det ännu viktigare att public service ger stöd åt deras identitetsskapande även om de råkar vara köttätande heteronormativa ungdomar. Som det är nu ger inte P3 denna majoritet något som helst stöd i sin identitet, utan snarare hetsar mot denna majoritet som får känna sig helt sjukligt onormala efter att ha lyssnat några minuter på P3.
Konstigt argument jocke! Med den sortens argument borde man väl inte producera några barnprogram, eftersom ungarna är notoriskt dåliga på att betala TV-licenser. Föräldrarna betalar. Men de borde inte vilja betala för homosexpropaganda. Hur många föräldrar vill att deras barn skall bli gay?
Gayhet är som sagt inte smittsamt, det är genetiskt. Antingen är du (iaf som man) född till det eller så är du det inte. Ingen mängd tjat från P3 kan ändra den saken.
Konsekvensen borde i alla fall vara att heterosexuella killar tvingas stänga av P3 för att de faktiskt finner bögpropagandan motbjudande. Men heterosexuella män har ju ändå inget större värde i dagens svenska samhälle. Vi är bara besvärligt skit som man borde avla bort eller något.
Lysande!
Nån som minns debatten om homogiftemål -äktenskap -i kyrkan.
Nu har ca 200 sådana par vigts.
Det uppdämda behovet var tydligen inte större än så!
Men debatten engagerade en massa fler och tog fokus från frågor som befolkningsexplosioner och klimatförändringar, som berör alla och är mer avgörande för framtiden-tror jag!/Oppti
Det vore roligt att se lite statistik pa hur manga som lyssnar pa P3. Sjalv har jag slutat lyssna pa P3 for lange sedan och har ingen aning om det har blivit battre de senaste aren. Vad som fick mig att sluta lyssna var att det de pratade inslagen mellan den mer eller mindre slatstrukna musiken inte gav ngt mervarde – det ar helt enkelt jobbigt att lyssna pa nagon eller nagra som forsoker vara roliga men som inte ar det. Man blir liksom illa berord. Forst darfor att man skams a andras vagnar och sedan for att dar inte verkar finnas ngn ledning som sager ifran och stoppar det hela och till sist nar man inse att det ar man sjalv som betalar lustigkurrarnas loner. Trippelolust.
Ar det ngn som vet om Paolo Roberto fatt komma tillbaka till riksradion efter "incidenten" ovan?
Vad anser ni upplysta om uppgörelsen mellan regeringen och MP i veckan om de "papperslösa"? Varför är de papperslösa?
Har Sverige råd? Våra äldre får ju ransonering på det mesta redan?
Eller är det så att det finns pengar, men det prioriteras olika?
Tänk de svenskar som jobbat sedan barnsben och upp till 65-70, nu får ett halvt ägg och en kopp kaffe, vad tror ni dessa tycker om politikers prioriteringar?
Varför ska vi leva så länge med medicinering om vi samtidigt tycker att det är för dyrt? Vad är meningen? Att plåga alla i 15 år innan vi dör i förnedring? Vore det inte bättre att sluta medicinera?
Jag förstår inte alls längre, vad vill eliten med samhället, vart ska vi sikta? Kan inte herr Redin förklara, han som ändå är politiker.
Hehe lite mer Paolo Roberto
Stockholmsnatt
Jag håller på att det är viktigt att det pratas om alla normal sätt att vara en udda människa så annorlunda barn och vuxna inte deppar ihop i ensamhet. Åt andra hållet är det bra att lära sig att människor är olika och lära sig se folk som individer. Socialisters kollektiv eller klasser men ändå annorlunda men alla skall vara lika har jag aldrig riktigt förstått.
Dock är det så att radion inte längre är ett speciellt viktigt medium för subkulturer, udda intressen och ovanliga sexualiteter, de viktiga medierna finns självklart på internet.
Att ta fram normer är en jättegrej för människan, det skulle inte förvåna mig det minsta om det är en hårdkodad drift i våra hjärnor att försöka kontrollera andra och vilja följa moden. Upproren inom den processen som när Paulo Roberto får den övertygade journalistens händer att skaka av upprördhet är en nyckel för att det hela inte skall fastna i hård likriktning. Det ironiska är att journalisten och arbetskamraterna runt fikabordet säkerligen kämpar mot likriktning, alla på samma sätt och med samma budskap…
Personligen har jag väldigt svårt att betala för dessa tjänster när de motarbetar sveriges bästa. Det känns som att jag är tvångsansluten till vänsterpartiets propagandakanal.
Så jag har inte betalat de senaste 15 åren. Med tanke på att många i min umgängeskrets inte heller betalar undrar jag om inte de där 90% som de talar om är en propagandasiffra också.
Ni som verkar tycka som jag här, varför betalar ni? Det enda som händer är att de ringer hem en gång per år och så säger man vänligt nej och lägger på.
Sedan är det viktigt att det pratas om onormala sätt att vara en annorlunda människa, hur skall man annars lära sig hantera det som inte är bra?
Vad som är normalt och onormalt förändras även över tiden. T.ex. blir homosex vartefter mera normalt, ej sexuellt laddad nakenhet i vardagen blir vartefter mindre normalt. Det ena anser jag själv vara bra, det andra dåligt och det är intressant att diskutera med de som tycker tvärt om.
Jag håller dock med om att allt inte behöver vara med överallt. Det enklaste sättet att fixa det borde vara att helt enkelt lägga ner det mesta av "public service" och ha kvar det som ingen annan gör förutsatt att det går att undvika likriktning.
Då blir givetvis HBTQ kvar på nätet och en och annan etersändning plus det som anses politiskt inkorrekt och det är bra.
Det hela följer givetvis det som får människorna inom etermedia att känna sig trygga och bli försörjda. Om etermedia förblir viktigt och vi får borgerliga riksdagar i 20-30 år kommer profilen att bli en helt annan. Tro det om du vill man jag skulle inte vilja ha den segern, jag föredrar variation.
Jag betalar inte TV-licens. Eftersom jag är en envis fan som vill vara korrekt var jag nästan kontinuerligt utan TV i ca 15 år.
Resultatet vart att jag kände mig korkad som regelföljande icke-fuskare, jag hann läsa en massa böcker och diskutera saker på internet och jag tappade förmågan att ignorera en kontinuerligt blinkande och låtande burk med ointressant innehåll vilket gör det svårt att dela kvällssoffa med flickvännen. Nu betalar hon licensen så jag slipper se pappret.
Jag skulle kunna tänka mig att betala en slant i månaden för nyheter och en handfull program men jag är just nu mera sugen på att ge pengar till BBC, Al-Jazeera och Wighsnews.
Minns en utbildning jag gick, de krävde en underskrift i starten av denna utbildning. Där man fick intyga att man under utbildningen tid ej fick uttrycka några som helst kritiska åsikter om etnicitet, genus och ideologiska åsikter.
På område efter område tystas allt som inte anses vara mainstream ned, detta var ett privat utbildningsföretag. En kille vill skriva om positiv diskriminering för sitt examensarbete men blev nekad tillåtelse. Han ville undersöka om en kvoterad styrelse skiljer sig i levererat resultat till en vanlig gubbhylla.
Sverige blir allt mer likt DDR, vi har nästan en självpåtagen censur inom vissa områden. Det värsta är när folk kommer med krav att vissa åsikter ska strykas, som tex i denna sträng. Skrivet av en kvinna också. Tål man inte vissa åsikter ska de censureras…
"Oj, en hel del omogna kommentarer trillar in tycker jag.. finns det inte någon moralisk gräns för hur hetsk och hatisk ton man får hålla i ett sånt här sammanhang?
Jag tycker det. Respekt.
/Martina "
Rop på censur, vad får vissa att gå så långt? Då kan man inte vara demokratisk i grundtanken enligt mig. Jag avskyr kommunister, men jag skulle aldrig kräva att deras bloggar eller mediekanaler censureras, de har rätt till sin åsikt.
Jag tror det hela handlar om att man ser sig själv högre vetande och att ens åsikter är mer värda för samhället. Motstående åsikter är lägre än smuts och är inte värda en milimeters utrymme i media bruset.
Tror folk allvarligt att åsikter försvinner via nedtystande? Det fanns folk i Sovjet som aldrig slutade motarbeta kommunismen, trots sträng censur, eller i DDR. Det går inte att förbjuda bort åsikter om an inte lobotomerar alla som har en avvikande åsikt.
En majoritet är ingen garant för att det är den korrekta åsikten, 1938 i Tyskland tex. Är det Sveriges historiska förkärlek till det kollektiva som spökar? 51% garanterar tydligen att det är rätt och 49% har helt fel.
Varför hata sina meningsmotståndare? Utan dem blir debatten tråkig och man lär sig inget nytt.
Magnus,
Varför hata kommunister? Kanske för alla de miljoner liv de släckt under årens gång i ideologins namn.
När man har släkt som internerats i sibirien pga sin etnicitet och dukat under där, ja då är det svårt att bli peace and love människa.
Svenska kommunister som överlevde Stalin blev uteslutna när de kom hem till Sverige igen av partiet, de var svikare på något sjukt sätt.
Pol Pot hyllades i Sverige av vänstern, har man sett högarna av kranier och ben efter khmerernas härjningar så smakar allt som heter vänster bittert i munnen. Majoriteten hatar nazisterna, jag känner samma avsky mot kommunisterna.
Magnus du är politiker, är du demokrat så borde du känna avsmak mot tex Ohly som bara för 10 år sedan kallade sig kommunist. Eller är du en sån som tror gott om alla andra på jorden?
Vissa händelser ska inte förlåtas!
Anonym 13:19, det finns en och annan människa som jag önskar insikt och livslång ångest över vad de har gjort och när ledare som Gadaffi dör firar jag att världen har blivit lite bättre men jag är inget vidare duktig på att hata människor, jag är mera inne på att hata dåliga idéer och trasiga samhällssystem.
Hat är för mig en glödande känsla som motiverar grovt våld och de yttersta av ansträngningar och jag hoppas jag kan hata så, om det någon gång skulle behövas. Jag hatar t.ex. inte de socialdemokratiska makthavare som under några decennier misskötte Sverige grovt utan jag vill bara se deras livsverk bli helt irrelevant och ersatt med något som funkar bättre så de får en god möjlighet att känna de känslor som de förtjänar. Jag bryr mig inte ens om vilka de egentligen är eller sannolikheten för att de förstår vad de har gjort.
Att ge en kommunist, nazist eller islamist en örfil kan säkerligen vara kortsiktigt tillfredsställande men det som är riktigt bra är att hitta en idé som griper tag i hjärtat och vrider om, helst en som kan få vingar och spridas. Då måste man hitta något djupt där inne i det svarta som är korrekt, ett litet hål där verkligheten kan ta sig in. För dessa få idéer som kanske når fram till kärnan är örfilar och ytligt glödande hat i vägen och det är bättre med en lugn civiliserad och demokratisk process där alla får tala.
Och på mitt 13:55 spår, djäkligt bra talat av Paulo Roberto, han sa något som många behövde höra och varianter av det behöver upprepas.
De traditionella medierna gräver sin egen grav genom sin närmast infantila politiska korrekthet. Läs den här artikeln om du vill se ett riktigt skräckexempel på vad jag menar:
http://adacta.motpol.nu/?p=317
Tänk så lyckliga landets kvinnor skall vara när public service har fått alla oss män att föredra att gulla med andra män. Not.
Är det bara för att jag är en gammal get som jag stör mig på bögpropaganda i public service? Tycker unga killar att det är helt oproblematiskt med sådant? Och kan man verkligen vara säker på att public service inte om de får tid nog lyckas omvandla alla män till rumpnissar? Vore det bra?
Bengt, jag håller med om att det finns bättre sätt att ge sig på på främlingsfientlighet.
I alla fall hoppas jag det för om utfrysningstaktiker funkar bäst är för det första lite deppigt att min syn på medmänniskorna är för positiv och för det andra kommer en sådan taktik att kollapsa när man fryser verkliga problem osynliga i stället för att lösa dem.
Problemet med medias ensidiga fokus på HBT är att det är en liten minoritet i samhället som är gay. Men med medieutrymmet de får så verkar det snarast som 80% av populationen är gay.
Vi som inte är gay kanske vill höra annat än hur bra och coolt det är att vara gay?! Slutade lyssna på svensk radio för 20 år sedan, SVT har jag inte följt sedan 90-talet. Från vänstervurmandet till HBT vurmandet verkar det som. Det lär inte vara löst snack att det krävdes vissa kvalifikationer för att komma in på journalistprogrammet..
Det bästa är ändå alla dubbelmoralister, tex Jan Helin som gillar olika, själv bor han i etniskt svenska Bromma i höginkomstvilla. Samtidigt gråter han över hur svenskar flyr från Rinkeby och Skärholmen..
Hur många i samhällseliten bor i segregerade områden själva? Hur kan de kräva att andra ska bo där? Varför bor de inte där själva?
*kräks*
Respekt förtjänar de som klarar att leva som de lär.
Anonym 14:55, Hur 17 skulle bögpropaganda kunna göra män homo?
Inte ens den i nästan alla tidningar, tv-kanaler, reklamblad och klädesaffärer närvarande propagandan för anorektisk kroppsform har fått män att föredra kurvlösa kvinnor.
Jag hoppas att du har rätt Magnus, men det vore bra om det fanns några mer eller mindre vetenskapliga undersökningar som gav vid handen att incidensen av homosexuella eller bisexuella tendenser inte ökar nämnvärt bland unga män.
För tanken på att de unga bögifieras ger mig faktiskt lite ångest. Jag vet inte om det beror på att jag blev matad för mycket med Bibeln när jag var liten, om det beror på smittspridningsrelaterad rädsla, om jag bekymrar mig för nativiteten, om jag är rädd att ses som udda om jag inte tycker det låter trevligt att få ett manligt könsorgan i baken eller om det är något annat, men orolig är jag i alla fall! Så stilla gärna min oro!
Om det är så att heterosexuella män är immuna mot bögpropaganda så vore det intressant med lite vetenskaplig information kring vad det är som gör oss immuna mot sådant. Tex försökte ju Lukas Moodysson i "Tillsammans" övertyga oss om hur "skönt" det är med homosex. Är det inte det? Varför inte?
Det du pekar på är det förutsägbara hos P3 som dessutom inte motsvaras av det förutsägbara hos majoriteten av den tänkta målgruppen eller av befolkningen. Denna motsättning kan förstås ses som ett problem, vilket du ju också gör. Men är inte det förutsägabara i sig egentligen ett större problem, och så som du resonerar så är du ganska förutsägbar. Du hoppar i samma tunna som PK-P3, du utgår från att det finns förhållanden som är självklara eller naturliga, men dina råkar vara andra än P3:s och så träter du om det. Skit i P3, skulle jag säga. Vill du gå vidare i livet byter du kanal till P1 eller ännu hellre P2 och kan få annat än förutsägbarheter till livs. Då kan nog också dina egna tankar ledas i annan riktning än detta inlägg tyde på. Det förutsägbara är ointressant oberoende av vilken kulör det har. Jag förvånas verkligen över hur människor med kunskap och engagemang i aktier etc., där förutsägbarhet i tanken skulle tömma deras börs på nolltid, kan vara så förutsägbara i sin syn på kultur, liv och samhälle. /Storuglan
Anonym 15:55, det enda jag kan stilla oro med är min uppfattning om verkligheten och den kan vara lite jobbig så jag börjar med att göra dig oroligare. Om man har hängt med i samhällsutvecklingen i säg 20 år eller mer är det självklart att det har skett en "bögifiering" och jag tror den består av fem delar.
1. De homosexuell som finns har vågat komma ut och då inspirerat fler att våga komma ut, de homosexuella har blivit synliga.
2. De homosexuella tänder inte bara på varandra sexuellt, de är även människor bryr sig om varandra och många vill vara synliga för att stödja varandra.
3. Jag tror det är korrekt att det finns en korrelation mellan manlig homosexualitet och en fallenhet och drivkraft för konstnärskap som gör andelen homosexuella större bland artister odyl vilket gör dem synligare.
4. H, HB, HBT, HBTQ adopterades av vänstern som en utsatt grupp att bedriva socialism med och det var nog speciellt roligt då det retade gallfeber på en del konservativa. Deras sätt att beskriva verkligheten som genomgod eller genomond med goda homo och onda hetro är djäkligt jobbig och de hade en färdig propagandamaskin. Som en mindre kusin till extremfeminismen kunde detta ta över från den politiska sidan när muren hade fallit och engagerade vänstermänniskor letade efter nya livsuppgifter.
5. Jag tror att ett av problemen är att HBTQ "generalerna" riskerar att bli arbetslösa när homosexualitet accepteras och precis som för jämställdhetens extrema feminister måste de forcera det extrema för att motivera sin existens.
1-5 räcker för att förklara varför det finns så mycket HBTQ prat i omlopp.
Jag önskar fler "högerbögar" med budskap om att människor inte är homogena kollektiv utan individer som är olika och vill ha sina privatliv på sina egna sätt. Jag tror att de flesta manliga homosexuella är "radhusbögar" som har sin läggning som en del i ett liv som innehåller mycket mer än sex.
De extrema människorna är faschinerande vilket gör att de som är extremast utsmyckade i pridetåget får uppmärksamhet och blir de som för många definierar vad homosexuella är för människor. Att det udda och för en del äcklande faschinerar så det finns en stor publik ökar uppmärksamheten och gör det politiskt lönsamt att göra det till en profilfråga.
Detta utesluter inte att det skulle kunna finnas mekanismer som gör människor homosexuella. Det finns utöver de dominerande läggningarna oräknerliga fetischer vilket enklast observeras genom den osmakliga övningen att kolla vad det finns för porr på internet. Jag tvivlar på att det finns en genetisk kod för säg skofetischism så något plockas upp med någon process någon gång under uppväxten men varför vara orolig när inget förändras snabbt och folk är lyckliga?
Det jag minns av Tillsammans är att det var en briljant drift med kollektivismflum och det jag tyckte var vämjeligt var den kvinnliga pedofilen och så tyckte jag synd om toffeln som försökte vara perfekt tills han spydde av det. Demonstrationståget för kött var en höjdpunkt och den slutade snällt med att de flesta vart lite klokare. Propagandamässigt såg jag bara en drift med "68" och att det är bra att använda huvudet och bli vuxen vilket barnen lyckades bäst med.
Sedan hoppas jag verkligen att homosex är skönt för bögar, det vore bra tragiskt om det inte vore det. Vad har jag egentligen att göra med det så länga som det är vuxna som trivs med varandra?
Åt andra hållet, börjar homosexuella sprida blodsmittor är det ett smittskyddsproblem på samma sätt som att föräldrar som vägrar vaccinera sina barn är problem för fler än dem själva. Ett rationellt och humant samhälle fixar sådant genom att ta reda på vad det är som pågår och tipsa om goda vanor vilket har funkat bra hitintills. De samhällen som i stället förföljer homosexuella, förbjuder kondominformation till barn eller vägrar debattera svåra frågor får svårare att lösa praktiska problem.
Finns det nån som gjort mer för att döda radion än Annika "pladderdiaré" Lantz ?
/Freddy
Dvs det förefaller för mig stabilt att en överväldigande majoritet blir heterosexuella, några blir homosexuella, ännu färre blir något konstigt som transsexuella vilket fortfarande förefaller styrt av gener och fosterutveckling och ovanpå allt detta överlagras det diverse fetischismer. Någonstans borta i den yttersta änden av normalkurvan finns objekt-sexuella fru berlinmauer.
Naturen är bra märklig och tyvärr kan jag inte bevisa allt detta eller ens en liten del av det. Jag hoppas innerligt på den fria forskningen och att andra som inte är upplåsta av ideologier benar ut det.
Fy fasiken va bra sagt från Paulo Roberto!!
Han har ju så rätt! Låt folk bestämma själva, tala med era karlar om ni inte vill vara hemma. Stifta inte en regler när folk vill bestämma sitt öde själva. Låt folk ta ansvar. Och låt dom som gör fel val stå sitt kast, räkna inte med att plocka mig på pengar för att folk inte tar ansvar för sina liv.
Paulo nu steg han rejält i mina ögon!!
Han har ju så rätt, det är en massa vänsterfolk i medierna, speciellt svt och sr. Fullt med socialister.
Tack för detta Cornu, skönt att höra att det finns lite sunt förnuft kvar.
I Norge har man nu infört kvotering för styrelser, så där undviker jag att köpa aktier trots vissa fina bolag. Det ska vara på kompetens och inte kön man tar en plats i styrelsen!
Tack för ordet.
Thaman
För att inte tala om P3- Nyheter; creddiga politiskt korrekta nyheter, skönt upplästa så kidsen diggar. Nyhetsuppläsaren svänger sig med termer som "bögar och flator" och "as-bakis". Man sätter nästan snusen i halsen när man rattat in P3 i bilen. Gött när vissa får leka radio med skattemedel. Tack för kaffet!
Det är hög tid att regeringen slutar använda våra skattepengar till att göda vänsterextremisterna på SR/SVT! Nu får det vara nog! Jag vägrar betala för socialistpropaganda och allsköns skit som vänsterpacket sprutar ur sig.
Den mera experimentella ungdomsradion borde vara perfekt som webradio för distribution via mobil-appar. Det billigaste är kanske att driva den som examensarbeten på konstfack osv? Liten kostnad och den når precis de som är intresserade.
Själv hoppas jag att några analoga FM kanaler blir kvar riktigt länge som pensionärsradio, för antika radioapparater och av industrihistoriska skäl och så länge som många har mottagare är de bra för nödmeddelanden. De drar inte heller lika mycket ström som de avstängda analoga TV-sändarna.
Detta anser Ugandier om gay..
http://www.youtube.com/watch?v=q1wwe9-be2Y
*fniss*
Fascinerar mig uppriktigt att Paolo har kvar några hjärnceller alls efter alla proppar han åkt på genom åren. Jag impas inte så mycket över hans åsikter som för hans oräddhet att ta en debatt. Hedervärt. Problemet är dock att därute i den sk verkligheten som han pratar om finns det faktiskt många kvinnor som befinner sig i ekonomiskt underläge. Där anser jag faktiskt att det kan behövas lite feminism. Om alla är fria och liberala och aldrig förtrycker varandra så har han ju helt rätt. Men ser det ut så? Nja.
/MK
/MK
Trist att höra Paulos akademikerförakt.
Usch vad mycket gamla och pratikalistiska personer som är här är ju bara beppe som är en riktigt man resten är bara små nissar som har fått för mycket pratikaliska uppväxkt och progagande i sig genom tiderna och därför tror och äklas av hbt(q) personer och att av veganer och vill ut som står mascho män med bössan och skjuta vargar och skjuta hem maten till familjen för de tror det imponera mer på kvinnor och då ska jag säga att det som imponera mest på riktiga hbtq och genus kvinnor som oss är inte mascho män som skjuter stackars djur som de vill kvinna ska tilllaga framför spisen eller grottan utan det är dagispappor
dessutom ni som äcklas så mycket av homosex och hbtq-sex det är därför vi måste avneutralisera sådant de flesta människor är föda hbtq men blir av det pratikaliska samhället vi har idag tvingade att lägga bort sina hbtq vanor tillför mån att bli hetro därför som vi i utbildningar och lekar och i filmer till våra barnen och på internet ska styra så att det blir utsatt till lika mycket av allt pojkar ska och måste leka kvinnliga lekar och hbtq lekar dvs lekar barnen mamma-pappa-barn så ska de också leka pappa-pappa-barn och mammor-mammor-barn det är upp till alla ansvarsfulla föräldrar och lärare se till detta kan och vill inte föräldrar klara av det så ska skola bara stå för utbildningen vilket är det bästa för då kan skola och radio och tv se till att vi får invider som hbtq, genus och snällhets och skola utan krav på bra betyg och bra jobb utan på genus,hbtq,snällhet utan pysco aga och fysisk aga
kramizar
liza
Paolos hjärnceller verkar vara intakta. Man blev ju lite orolig att han blivit en (s)ombie. Han kandiderade ju för Zossarna. Men Tack och lov så släppte zosse-nomenklaturan inte in honom i gemenskapen. Ingen förnyelse där inte. Och det var tur. För jag lovar, den mannen hade gjort skillnad.
Vad du menar är förstås att P3 ska bli politiskt korrekt, så att du, jag och de övriga 88,6% (eller vad det nu kan vara) känner hos oprovocerat lugna. Das heisst korrekt sein mein Freund. Leitkultur.
Tack!
Underbart inlägg!
Hehe tänker precis samma. Vi får hoppas att sr får minskade anslag så dom vaknar upp och mer inriktar sig på att underhålla majoriteten. Ska nog köpa din bok för det här inlägget
Idag lät jag för första gången bli att läsa Lizas kommentar. Det är möjligt jag därmed missade något viktigt, men jag tror inte det, baserat på erfarenheterna från de tidigare kommentarer från nämda signatur. I textmedium kan man själv välja vad man läser. Sitter man några tillsammans och tittar på TV, är det annorlunda. Den enda i "sällskapet" som kan framföra sitt budskap utan att kunna avbrytas av en kritisk motstående åsikt är personen i TV:n. Bland annat den egenskapen gör TV och radio till tidigare oöverträffade propagandaverktyg. Öronen går ej att stänga av. Hädanefter kommer jag läsa ungefär var tionde kommentar av Liza, det är mer i paritet med hur mycket av min tid hen förtjänar tycker jag.
tillägg till 13:29,
TV-personen maler på, kan ej avbrytas och behöver ej stå till svars för sin åsikt, eller svara på frågor om den, vilket ju är det normala i mänskligt umgänge. Folk lyssnar väl i genomsnitt flera timmar om dagen på en sådan "person", det är inte lite.
Det är bara att konstatera: Som man ropar får man svar… Titta på kommentarerna – fördomarna haglar. Ett bottennapp Cornu.
Paulo Roberto är imponerande som militant anti-feminist.