Jag har tidigare påtalat att man måste vara försiktig när man väljer obligationsfonder när man går ur aktiemarknaden. Detta gäller speciellt i PPM, där det ju inte finns möjligheten att sätta pengarna på konto istället för i fonder.
Den största anledning är förstås att de flesta räntefonder sätter pengar i bankernas bolånepapper eller företagsobligationer och inte alls i något så säkert som svenska staten.