Vi fick se en viss återhämtning på världens börser under gårdagen, en återhämtning som ser ut att fortsätta i Asien under morgonen.
Inget har dock i grunden ändrat sig, och det är fortfarande sälj som gäller över hela brädet.
För OMXS30 kan man inbilla sig att MA50 kanske utgör något form av stöd.

För S&P-500 ser snarare motsatsen ut att gälla, dvs att MA50 är ett motstånd.

Terminen pekar svagt uppåt, vilket antagligen innebär att OMXS30 åtminstone öppnar uppåt. Men i grunden har inget ändrat sig och åtminstone den amerikanska ekonomin försvagas, liksom den japanska. Samtidigt håller just nu amerikanska Federal Reserve på att trycka nya pengar och köper amerikansk statskuld för de nytryckta pengarna, vilket alltså gör att andra investerare kan dumpa skräpet och kanske istället köper aktier för pengarna. Men eventuella kursuppgångar är alltså i det här läget bara ren inflation orsakad av de amerikanska digitala sedelpressarna.







