Börserna i USA steg under gårdagen inför Feds besked om den amerikanska styrräntan och uppgången fortsätter i Asien. Dock är inte läget helt självklart inför europeisk öppning.
S&P-500 steg +0.87% igår, där större delen av uppgången av efter europeisk stängning. Dock har terminen fallit tillbaka och ligger strax över indexet vid tidpunkten för de europeiska börsernas stängning. Läget kan nog anses osäkert inför europeisk börsöppning.
Fast det hindrar inte Asien från att stiga ikapp gårdagens europeiska och nordamerikanska öppningar.
I skrivande stund går Nikkei +1.59%, Hang Seng +1.01%, SSE Composite +1.05% och All Ordinaries +1.23%.
För stunden ser det ut som utbrottet ur den sammandragande triangeln i S&P-500 blev uppåt och mot trenden. Se bifogad chart till höger.
Guldpriset har återhämtat sig något och den gula metallen kostar nu 297:39 SEK rapporterar min annonsör Liberty Silver.
Frågan är vad marknaden egentligen väntar sig från Federal Reserve, och hur marknadsreaktionerna blir när väl beskedet kommer.
Vad tror ni själva att Fed gör med räntan? Svara på enkäten nedan så får vi se hur fel eller rätt läsarna har.

