Tillägg: MSB har nu svarat på bloggens frågor och skogsbrandspersonalen beskattas inte för sin kost och logi. MSB betalar ut extra pengar för att kompensera för beskattningen, eller i övrigt dras av i deklarationen och nettoresultatet blir noll kronor i beskattning för kost och logi.
Aftonbladet är ute och baktalar MSB för att skogsbrandsbekämpare ska ha reducering på det kost- och logitillägg de fått ovanpå sin lön. I väntan på att MSB svarar bloggen om vad det egentligen handlar om går jag här igenom lite grovt vad som gäller vi arbete på annan ort. Att förmånsbeskattas är mer förmånligt för den anställde än att förmånsreduceras. MSB ska ej angripas för att följa lagen, utan våra politiker som stiftat dessa lagar.


