I SvD idag slår minst två rubriker mot oss som visar på fortsatt brist på (s)jukdomsinsikt från socialdemokratin. Som bekant har moderaterna tagit över rollen som ett arbetarparti, dvs ett parti för de som arbetar. Socialisternas enda respons på att deras politik för bidragstagare misslyckats och gett dem sitt sämsta val sedan partiet grundades, är mer av samma.
Latest in Veronica Palm
Av någon anledning har Veronica Mars, förlåt, Veronica Palm blivit utsedd av media som favoritkandidaten till nästa partiledare för socialdemokratin. Men hur förnyande är en vänsterfundamentalist? Mer av samma är det nya röda.
Ett citat från Palm ifrån Dagens Industri som meddelar att hon vill återinföra förmögenhetsskatten.
”Jag tycker det behövs en beskattning av kapital. Jag är övertygad om att det går. Vi kan inte bara beskatta arbete och konsumtion. Ett passivt kapital som bara ligger gör ingen nytta”
Men vad är passivt kapital? Vet en socialdemokrat det?