“Jag tackade ja till att bli partiordförande för att jag vet att Sverige kan bättre.” – Magdalena Anderssson (S) sågar regeringens senaste sju år
Efter sju år i regering som finansminister valdes igår som väntat Magdalena Andersson till Socialdemokraternas andra kvinnliga partiledare. Hon sågade bland annat enligt ovan S+MP-regeringens senaste sju år vid makten. Nu återstår att se om riksdagen kommer utse henne till ny statsminister, eller om Stefan Löfven får fortsätta leda en expeditionsministär under en ny regeringskris.




