Det skall vara lila i år. Piratpartiets färg.
I vad som blir ett mer och mer uppenbart (och lyckat) försök att ta över färgutrymmet från barnp…, förlåt, pedd…, förlåt piratpartiet så klär sig riksdagspartiernas partiledare i lila. I gårdagens debatt i TV4 hade Reinfeldt en nästan perfekt (pp)-färgad slips.
Och det är inte enda gången. Maria Wetterstrand har gjort det. Maud Olofsson har gjort det. Lars Björklund. Han den där som leder kristdemokraterna, Göran Persson. Och antagligen fler. Ett axplock ur valaffischerna från valaffisch.se



.
Alltså vem i sina sinnes fulla bruk klär sig annars i lila.
Utom Ursula möjligen?

Nu är jag visserligen lite färgblind och har svårt att skilja på rosa, lila och vinrött, men visst rör det sig om försök att kapa det enda (pp) har att komma med. Nämligen sin färg.
Inget som sker i valrörelsen, utom så fort cirkus Lars Ohly öppnar munnen, sker av en slump utan är noga uträknat. Efter gårdagens debatt skall varje normalbegåvad person som ser en valaffisch från (pp) direkt tänka på Fredrik Reinfeldts slips och rösta moderat.
På söndag är det val. Då har jag valvaka på bloggen för oss som inte har TV. Tag med lämplig dryck. Sedan skall det bli slut med valtrams här. Skönt.
