Tydligen är det nytt prisrekord för bensinen. Igen. 14:38 per liter. Därmed är vi rysligt nära min gissning om att vi får se ett bensinpris närmare 15:- per liter än 14:- per liter, dvs över 14:50 SEK per liter, till sommaren. 12 öre kvar.
Anledningen är inte giriga oljebolag, även om dessa som sig bör ser till att ta igen en del på tidigare usla marginaler. Anledningen stavas istället oljebrist. Brist frågar sig då Svensson? Det är ju ingen brist, det finns ju massvis med bensin på alla mackar?