Onoterade lilla utvecklingsbolaget Energy Tower genomför just nu en nyemission. Emissionen verkar inte vara fulltecknad, och teckningsperioden är därför förlängd. Det kan finnas en chans för utomstående att komma in i bolaget. Man kan antagligen höra av sig till bolaget och få ett investeringsmemorandum (36 sidor) och anmälningssedel.
Bolaget har utvecklat ett minst sagt annorlunda vindkraftverk som verkar lovande, och med patent i ett 30-tal länder. Kraftverken är mycket väl lämpade för en urban miljö, då det inte finns några synliga rörliga delar och med det heller inget ljud att tala om. Det innebär att man kan nå en stark ställning på ett marknadssegment med få aktörer. Sånt gillar jag. Nyemissionen sätter inte något dramatiskt värde på bolaget heller, utan det hamnar på drygt 50 MSEK för hela bolaget. Till hösten är det tänkt att de första verken skall provas i skarp drift, och man har en lång lista av kundprospekts. Inklusive undertecknad…
Lite media finns t ex hos SVT Play eller TV4 Anytime.
Kan verka lovande, och värderingen är som sagt inte aggressiv. I investeringsmemorandumet framgår att man avser söka plats på First North för marknadsnotering under 2010.
Var och en ansvarar som vanligt för sina egna investeringar och investeringsbeslut.